Pdf. bestand publiceren

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Miguel
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 november 2005, 17:24
    unknown unknown

Pdf. bestand publiceren

Bericht door Miguel »

Hallo,

Ik heb een pdf. bestand gelinkt op mijn webpagina. Maar als ik deze publiceer en open is deze niet mee upgeload...

Kan er iemand mij helpen?
cat
Berichten: 29
Lid geworden op: 7 maart 2004, 1:09
    unknown unknown

Bericht door cat »

Wat bedoel je precies met "publiceren en openen"?

Als ik nieuwe bestanden toevoeg aan een website, upload ik deze via ftp. Dat zal bij jou ook moeten gebeuren, maar ik vermoed dat je dit doet met het programma waar je ook je website mee maakt. Als het goed is, heb je de ftp-gegevens (ftp-adres, gebruikersnaam en wachtwoord) van je hosting provider. Probeer zelf het pdf-bestand te uploaden naar de juiste locatie met bijvoorbeeld smartftp (alleen voor windows): http://www.smartftp.com/

Mocht dit niet het gewenste antwoord zijn: geef eens iets meer toelichting Bijvoorbeeld met welke software je werkt en hoe je je website onderhoudt.

EDIT: ik ben een muts, ik zie dat je NVU of Mozilla composer gebruikt...heb ik zelf nooit gebruikt, dus waarschijnlijk heb je weinig aan mijn antwoord.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Wat publiceer je ? De webpagina of de PDF ? Het lijkt me dat je beiden moet publiceren.

Volgens mij kun je met Nvu op dit moment enkel webpagina's publiceren. Ik denk daarom dat je het beste een apart FTP-programma kunt gebruiken om het PDF-bestand te uploaden. Zie http://filezilla.sf.net voor een opensource FTP-programma (voor Windows).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miguel
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 november 2005, 17:24
    unknown unknown

Bericht door Miguel »

Hallo,

Ik heb de website gemaakt via NVU.
Ik zal inderdaad mijn pfd. bestand nog moeten uploaden via een ander programma.

Bedankt cat, nirwana voor jullie reactie!
Plaats reactie