NVU: Kan 1 pagina niet veranderen => Plaatje kan niet lad

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
TheGameMen
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 december 2005, 22:17
Locatie: Zuid-Limburg
    unknown unknown
Contacteer:

NVU: Kan 1 pagina niet veranderen => Plaatje kan niet lad

Bericht door TheGameMen »

Beste,

Ik gebruik altijd NVU om mijn webpagina's te maken ( Gratis en Goed www.NVU.com )
Maar nu heb ik een pagina gemaakt met alleen maar plaatjes, en NVU doet bij het laden van een pagina om te veranderen eerst alle plaatjes laden.
Nu kan er 1 plaatje niet geladen worden en hij blijft het maar proberen, dan blijft er dat incoontje met die 2 rondraaiende pijltjes in de linkerbovenhoek staan.

Hoe kan ik deze pagina toch in NVU inladen en veranderen ?

BVD !

Freek

PS Ik weet niet welk plaatje dat niet wil laden dat kan ik niet zien, zijn er zoveel..
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Freek,

Het lijkt me sowieso geen slecht idee om het aantal afbeeldingen wat naar beneden te brengen op die pagina. Niet om het Nvu zo gemakkelijk te maken, maar meer omdat die webpagina toch ook ergens op Internet door mensen bezocht wordt. Als Nvu er al moeite mee heeft, dan neem ik aan dat de gemiddelde webbrowser er ook wel even over doet om de hele pagina in te laden. Dat moet je zoveel mogelijk zien te voorkomen. Bekijk daarom of je de foto's kunt verdelen over meerdere pagina's (zoals je ook ziet met de betere online foto-albums.

Om even een voorbeeldje te geven van wat ik bedoel: http://www.flickr.com/photos/tonx/sets/48921/
Je ziet daar dat er redelijk wat foto's op staan, maar het zijn allemaal kleine thumbnails. Daarnaast is er ook nog een 2e pagina waar de rest op staat. Kortom, zo kun je redelijk wat foto's toch overzichtelijk presenteren. In het gunstigste geval hoeft de bezoeker helemaal niet de schuifbalk te gebruiken en past alles netjes op 1 pagina.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie