Koppeling thumbnail naar grote foto en terug

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Martien
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 december 2005, 15:07
    unknown unknown

Koppeling thumbnail naar grote foto en terug

Bericht door Martien »

Het antwoord op "koppeling om link te openen in ander venster" van 23 nov. kan ik ook wel wat mee, maar ik wil eigenlijk toch iets anders nl. Klik op thubnail en de grote foto verschijnt en op de achtergrond blijft de pagina met met thumbnail (gedeeltelijk) zichtbaar. Klik je vervolgens op de grote foto of met de tekst eronder sluit dit scherm dan keer je terug naar het scherm met de thumbnails. Doe je dit op de "normale" wijze dan ga je naar een nieuwe pagina, maar bij het terug klikken gaat hij automatisch naar de bovenzijde van pagina thumbnails. Terwijl deze ergens onderaan staan. Voor dit probleem is ook wel een oplossing, maar mooier zou zijn zoals hierboven beschreven. Wie weet de oplossing ??
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het nieuwe venster openen zal gaan met Javascript-code voor window.open. En bij het nieuwe venster moet je dan bij de gebeurtenissen van de afbeelding die in het nieuwe venster moet worden getoond opgeven dat "onClick" er Javascript-code moet worden uitgevoerd om het zojuist geopende venster weer te sluiten.
Zie bijvoorbeeld
http://javascript.internet.com/page-det ... indow.html
http://www.javascript-coder.com/window- ... lose.phtml

Het is wel denkbaar dat de browser een waarschuwing geeft omdat het venster gesloten wordt door script-code, maar dat zul je moeten uitproberen. Volgens mij is het zo dat degene die een nieuw venster heeft geopend deze ook weer mag sluiten. Je kunt proberen om met self.close iets te proberen en anders moet je misschien refereren naar het venster vanuit waar het nieuwe venster is geopend om het ook weer vanuit daar te sluiten. Maar zoveel ervaring heb ik ook nog niet met dergelijke Javascript-code. Dus dat zal ik dan ook eens moeten uitproberen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie