Nog steeds problemen bij het bekijken (NVU)

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Sylvain
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 november 2005, 15:03
Locatie: Hoorn NH
    unknown unknown

Nog steeds problemen bij het bekijken (NVU)

Bericht door Sylvain »

Ik heb er geen probleem mee, maar mijn zoontje wel. Als hij zijn site wilt bekijken, opent Kladblok. Ik verwijs ook nog naar het eerder geplaatste onderwerp "problemen bij bekijken" waarin de oplossing wordt aangedragen:
bikerdirk schreef:
bikerdirk schreef:Hallo,

Als ik een ontwerp wil bekijken kom ik nu telkens terecht in de kladblok.
Enkele dagen geleden ging het nog normaal en kon ik zien hoe het er op de site ging uitzien.
Hoe kan ik maken dat ik terug kan "bekijken" ?

Heb daarnet de oplossing gevonden voor mij probleem.
Via "eigenschappen" heb ik gezien dat er stond bij opening : via kladblok
en heb dat veranderd naar "via internet explorer" en alles werkt nu terug zoals vroeger.
Groetjes. :lol:
Echter, ik kan "eigenschappen" in nvu niet vinden. Wie kan mij helpen?

Groet, Sylvain
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Nog steeds problemen bij het bekijken (NVU)

Bericht door nirwana »

Sylvain schreef:Echter, ik kan "eigenschappen" in nvu niet vinden. Wie kan mij helpen?
Ik vermoed dat die Eigenschappen ook niet in Nvu zijn te vinden. Hoe open je die webpagina ? Gewoon via dubbelklikken op het bestand in de Windows Verkenner ? En dan moet het in Nvu of in Firefox geopend worden ?

In Windows Verkenner kun je een programma aan een bestandstype koppelen. Daar kun je aangeven dat HTML-bestanden standaard met Firefox geopend moeten worden. Ook kun je zo in contextmenu (dat verschijnt al sje met de rechtermuisknop op een HTML-bestand klikt) een "Bewerken met Nvu"-optie maken zodat een HTML-pagina (= webpagina) met Nvu geopend kan worden.
Dit kun je instellen via het menu Extra > Mapopties van Windows Verkenner (Mijn Computer).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie