Aansluitende vraag over Site-Bouw.

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anton Doove
Berichten: 401
Lid geworden op: 9 december 2005, 22:28
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Aansluitende vraag over Site-Bouw.

Bericht door Anton Doove »

Beste Martijn e.a. Mijn huidige Site staat bij de HCC.
Deze heb ik gemaakt met Web Pro Extended Edition.

Ik wil deze Oude Site importeren bij NVU. Dat blijkt mogelijk te zijn.
Dit vernam ik van de Host mailgroep HomePage van het SeniorWeb.

Wel vermeldde hij het volgende erbij:

Alleen zul je dan sommige zaken moeten repositioneren.
Maak wel eerst een back-up van je Homepage!!

Daarom vraag ik: Hoe kan ik repositioneren na Import?
Weet jij of een ander hiervan wel meer?

Ik vraag liever voordat ik begin als beginner :) Dat lijkt mij wel veiliger.
Bijvoorbaat weer mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties.

Vriendelijke groeten van Anton Doove
Niet geschoten is ook mis.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Maak zoals gezegd een backup van je website.
Importeer deze pagina's, en als een aantal zaken niet op de juiste plaats staan zul je die moeten verplaatsen in Nvu. Dus je zult eerst de basisfuncties moeten leren van Nvu.
ALs je nog vragen hebt over hoe je iets maakt in Nvu mag je die zeker op dit forum plaatsen.
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Je kopieert alle bestanden van jouw website naar een andere map (je kunt eenvoudig een kopie van een map maken) en maakt in Nvu daarvoor een 'site' aan. Daartoe hoef je in Nvu enkel te verwijzen naar die nieuwe map en dan zal Nvu . Je kunt in Nvu wel FTP-gegevens enzo invullen, maar dat zou ik in dit geval nog niet doen.
Uit het vorige onderwerp is immers gebleken dat je waarschijnlijk beter met FireFTP je bestanden naar de server van Wanadoo over kunt zetten. Dan kun je de Sitebeheerder van Nvu beter gebruiken om een overzicht te hebben van de lokale versie van jouw website.

Als je dat zover hebt dan kun je eens beginnen met het openen van de pagina's in Nvu. Als de pagina's er nu in Firefox goed uit zien, dan is de kans groot dat ze er straks in Nvu ook goed uit zien. Mocht dat laatste niet het geval zijn, dan kun je inderdaad nog wat dingen anders opzetten. Maar dat zien we dan wel weer...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie