Bestaande website gemaakt in frontpage omzetten naar nvu

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Elisanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 februari 2006, 9:50
    unknown unknown
Contacteer:

Bestaande website gemaakt in frontpage omzetten naar nvu

Bericht door Elisanne »

Wij hebben een website gemaakt met frontpage. Deze is ook geplubliceerd. Nu hebben we ook een webwinkel opgemaakt en hebben problemen bij het publiceren hiervan. Via onze host is het advies gegeven om de bestaande website via nvu te publiceren zodat er geen problemen kunnen ontstaan. ( De webwinkel is niet met frontpage gemaakt).
Wij zijn nu al enkele dagen aan het stoeien, vinden niet de juiste support en zijn zo op dit forum gekomen.

Mijn vraag: hoe zet ik nu de bestaande website (www.mandalateken.nl) gemaakt in frontpage om in NVU?
Ik krijg namelijk bij het openen bestand in nvu mijn website niet zichtbaar.

Na een slapeloze nacht hierover hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen.

Alvast hartelijk dank
Anneke
grijzewolf
Berichten: 151
Lid geworden op: 30 december 2004, 13:47
    unknown unknown

Re: Bestaande website gemaakt in frontpage omzetten naar nvu

Bericht door grijzewolf »

Elisanne schreef:Wij hebben een website gemaakt met frontpage. Deze is ook geplubliceerd. Nu hebben we ook een webwinkel opgemaakt en hebben problemen bij het publiceren hiervan. Via onze host is het advies gegeven om de bestaande website via nvu te publiceren zodat er geen problemen kunnen ontstaan. ( De webwinkel is niet met frontpage gemaakt).
Wij zijn nu al enkele dagen aan het stoeien, vinden niet de juiste support en zijn zo op dit forum gekomen.

Mijn vraag: hoe zet ik nu de bestaande website (www.mandalateken.nl) gemaakt in frontpage om in NVU?
Ik krijg namelijk bij het openen bestand in nvu mijn website niet zichtbaar.

Na een slapeloze nacht hierover hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen.

Alvast hartelijk dank
Anneke
Ja ben ik ook benieuwd naar, hoop dat het gaat anders moet ik weer opnieuw beginnen.
greezt vanuit de meer
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Helaas kan je niet zomaar van het ene "webbouwprogramma" naar het andere overstappen. Eigenlijk kan het wel, maar er is geen één programmamaker die erover denkt om alles compatibel te maken.

Als je er niets mee inzit om je mouwen op te stropen en om aan het werk te gaan in de broncode, is het allemaal geen probleem om zoiets over te zetten. Als je alles grafisch wilt doen, zal ik je moeten teleurstellen, vrees ik...
Elisanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 februari 2006, 9:50
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Elisanne »

Na veel heen en weer gevraag heb ik nu toch maar een nieuw programma aangeschaft. Dit Programma: EasyShopmakerPro moet met alle andere programma's kunnen werken. Of je het nu in frontpage maakt of in iets anders. De uitleg is heel simpel. Wij gaan er morgen mee aan de slag en hopen dat het allemaal gaat lukken. Ik zal het laten weten.

In ieder geval bedankt voor de reacties zover.
Anneke
Plaats reactie