Achtergrondafbeelding onvindbaar op webserver

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Ger
Berichten: 12
Lid geworden op: 9 februari 2006, 15:07
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown
Contacteer:

Achtergrondafbeelding onvindbaar op webserver

Bericht door Ger »

Hoi Martijn , Ik heb een beetje zitten surfen in het forum en ik kom jouw naam vrij veel tegen. Daar ik geen antwoord krijg in het forum probeer ik het zo. Mijn probleem is dat mijn website maken goed is gelukt maar dat de achtergrond niet wordt meegenomen bij het uploaden via NVU. Ik wil reclame maken voor NVU maar zo is mijn website niet zo mooi, dus ik hoop dat jij me misschien kunt helpen Mijn site is. http://home.casema.nl/gerfranken/
Ik hoop gauw wat te horen, Groetjes Ger.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Martijn waar ben je???

Bericht door moZes »

SPAM als je het mij vraagt. :evil:
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Martijn waar ben je???

Bericht door cysoon »

moZes schreef:
SPAM als je het mij vraagt. :evil:
Ja lijkt mij ook... beetje jammer ookal is de link niet juist en moet het http://hier.is/easymoneyclick zijn.
Weet niet wat het nu met NVU te maken heeft...?? :( :? :x
pietjepuk
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 januari 2006, 14:46
    unknown unknown

Bericht door pietjepuk »

he ger click lekker zelf
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik zet zo mijn vraagtekens bij het doel van de webpagina, evenals de manier om mijn aandacht te trekken. Ik ben hier namelijk niet de enige die iets van webdesign weet, dus kun je de vraag ook stellen zonder mijn naam erin te verwerken.

De achtergrond heb ik hier op de server teruggevonden:
http://home.casema.nl/gerfranken/achtergrond435.gif

Maar nu moet je nog in alle pagina's de verwijzingen daarnaar aanpassen.
Zo staat in de eerste pagina file://C:/Documents%20and%20Settings/Ger/Mijn%20documenten/Mijn%20afbeeldingen/achtergrond435.gif

In een volgende pagina staat ../Mijn%20afbeeldingen/achtergrond435.gif

Weer een pagina verder staat ../Webart/achtergronden/achtergrond435.gif

Ik vermoed dat deze allemaal naar dezelfde afbeelding moeten verwijzen, maar of ze verwijzen naar een bestand op jouw eigen computer of ze verwijzen naar een map die zich niet op de webserver bevindt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ger
Berichten: 12
Lid geworden op: 9 februari 2006, 15:07
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown
Contacteer:

Achtergrond op server

Bericht door Ger »

Goedendag Martijn,
Allereerst mijn excuses voor het gebruiken van je naam, zal ik niet meer doen.
Je hebt inderdaad gelijk, dat achtergrond435.gif het probleem is.
Die jij gevonden hebt heb ik opgegeven via Invoegen Afbeelding. Dat lukt wel maar daar kan ik niet in schrijven, het was dus een probeersel.
De bedoeling is de achtergrond via Invoegen Achtergrond op te geven. Dat heb ik dus gedaan op inderdaad verschillende manieren. Op de publicatiepagina van NVU staat de achtergrond correct, maar bij het publiceren zie ik hem niet verschijnen in het uploadvenster, zoals de afbeeldingen. Ik zal even niets meer proberen op de site en even afwachten of er een oplossing voor te vinden is. Ik hoop dat het op te lossen is.
Oh ja de in eerste instantie opgenomen achtergrond is ../Webart/achtergronden/achtergrond435.gif
Groeten Ger.
Alvast bedankt
zdkdick
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 december 2005, 18:53
    unknown unknown

Bericht door zdkdick »

Ger,

Ik ben daar ook tegenaangelopen denk ik. Als je na publiseren de brongegevens bekijkt zie je welke verwijzing er staat.
Ik heb het meen ik opgelost door de achtergrond als afbeelding in een hulp html bestandje online te zetten.

groeten, Dick
Plaats reactie