van een pagina springen naar plaats op andere pagina

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Kabila
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 februari 2006, 0:16
Locatie: zelzate
    unknown unknown

van een pagina springen naar plaats op andere pagina

Bericht door Kabila »

allen,



hoe kan ik van een pagina een koppeling leggen naar een bepaalde plaats op een andere pagina?Een koppeling maken van de ene naar de andere pagina is geen probleem maar als ik die specifieke plaats wil aanduiden lukt me dat niet.

ik ben een leek op gebied van website en NVU dus graag wat geduld.


groeten Tom
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Tom,

Lees dit eens door: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=5175

Mocht je naar aanleiding daarvan nog vragen hebben, dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Kabila
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 februari 2006, 0:16
Locatie: zelzate
    unknown unknown

Bericht door Kabila »

Geachte,

hartelijk dank voor uw reactie,
ik heb de raadgevingen opgevolgd maar 't is me niet gelukt, vb ,op pagina 1 heb ik op het midden van de pagina een anker ingevoegd en als titel "test" meegegeven, op een andere pagina heb ik dan een koppeling ingevoegd met als koppelingstitel "test" , als koppelingslocatie heb ik dan de eerstgenoemde pagina opgegeven.Nu komt het probleem:de rode tekst is de raadgeving van u:
In datzelfde venster zie je ook een keuzelijst. Als je die uitklapt, dan staat daar ook het 'anchor' "boven" in. Dit wordt genoteerd als #boven.
Zo maak je dus een verwijzing binnen een document.


maar in datzelfde venster staat er bij mij geen keuzelijst, ik kan dus ook geen anker aanduiden?

btw ik ben deze week voor hrt eerst aan een website begonnen maar heb totaal geen ervaring, html is dus aan mij niet besteed ,

alvast bedankt voor uw moeite



groeten Tom
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

zo'n koppeling die jij aangeeft is op dezelde pagina dus niet naar een andere pagina daar kan je en gewone link voor gebruiken.

Kijk maar eens naar mijn eenvoudigwe website <a href="http://home.planet.nl/~vulture/">Mozilla Linken Databaas</a>

hierin zijn ook gelabelde posities (ankers) verwerkt

een voorbeeld hiervan is Themes als je hierop klikt ga je via een koppeling naar beneden in het zelfde werkbald

zo doe je dat in NVU

Beneden in de website selecteer je themes dan doe je
>Invoegen gelabelde positie

Daarna Bovenin het werkblad selecteer je de tekst themes en dan
>invoegen
>koppeling
en dan seleteer je in dat vakje #themes

gevolg je spring nu in de website van beneden naar boven


andersom kan ook van beneden naar boven ik heb back to the top gekoppeld aan welkom

zo werkt het 2 kanten op
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Kabila
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 februari 2006, 0:16
Locatie: zelzate
    unknown unknown

Bericht door Kabila »

Maar dat is juist dat wat ik wil doen van de ene pagina linken naar een andere maar wel op een bepaalde plaats in de tekst.Als ik met een gewone link werk dat wordt dan pagina geopend en zie je het bovenste deel van de tekst, wat ik wil is dat de pagina ergens in het midden of zelfs op het einde word geopend, eventueel op een afbeelding.


groeten Tom
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Kabila schreef:Maar dat is juist dat wat ik wil doen van de ene pagina linken naar een andere maar wel op een bepaalde plaats in de tekst.Als ik met een gewone link werk dat wordt dan pagina geopend en zie je het bovenste deel van de tekst, wat ik wil is dat de pagina ergens in het midden of zelfs op het einde word geopend, eventueel op een afbeelding.
Als je nu een gewone link naar de andere pagina maakt en je tikt het #-karakter in. Dan zou die keuzelijst moeten verschijnen. Zo niet, dan kun je in jouw geval gewoon #test achter de bestandsnaam plaatsen.

Dan wordt de verwijzing bijvoorbeeld index.html#test
Daarmee open je de pagina index.html en ga je naar de gelabelde positie (anchor/anker) met de naam test.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Kabila
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 februari 2006, 0:16
Locatie: zelzate
    unknown unknown

Bericht door Kabila »

Met de laatste tip van Martijn is het gelukt, heel simpel maar je moet het maar weten , zonder hulp was het me niet gelukt, hartelijk dank voor jullie reakties.

mvg Tom
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

als je klaar bent laat ons dan even het adres van je website weten dan kunnen wij ook even naar het eindresultaat kijken. Succes
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie