van een pagina springen naar plaats op andere pagina

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Kabila
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 februari 2006, 0:16
Locatie: zelzate
    unknown unknown

van een pagina springen naar plaats op andere pagina

Bericht door Kabila »

allen,



hoe kan ik van een pagina een koppeling leggen naar een bepaalde plaats op een andere pagina?Een koppeling maken van de ene naar de andere pagina is geen probleem maar als ik die specifieke plaats wil aanduiden lukt me dat niet.

ik ben een leek op gebied van website en NVU dus graag wat geduld.


groeten Tom
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Tom,

Lees dit eens door: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=5175

Mocht je naar aanleiding daarvan nog vragen hebben, dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Kabila
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 februari 2006, 0:16
Locatie: zelzate
    unknown unknown

Bericht door Kabila »

Geachte,

hartelijk dank voor uw reactie,
ik heb de raadgevingen opgevolgd maar 't is me niet gelukt, vb ,op pagina 1 heb ik op het midden van de pagina een anker ingevoegd en als titel "test" meegegeven, op een andere pagina heb ik dan een koppeling ingevoegd met als koppelingstitel "test" , als koppelingslocatie heb ik dan de eerstgenoemde pagina opgegeven.Nu komt het probleem:de rode tekst is de raadgeving van u:
In datzelfde venster zie je ook een keuzelijst. Als je die uitklapt, dan staat daar ook het 'anchor' "boven" in. Dit wordt genoteerd als #boven.
Zo maak je dus een verwijzing binnen een document.