webalbum plaatsen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het volgende probleem zal zijn waar de grote versies van de foto's zich op de server bevinden. Ik kan ze althans niet vinden. Geen sally.jpg, geen branco.jpg, geen mama.jpg en ook geen papa.jpg. Kun je die zelf wel ergens op de webserver of op de lokale PC terugvinden ?

De software zoekt nu bijvoorbeeld een papa.jpg in de map met de naam test op de webserver. Ik heb JAlbum eens uitgeprobeerd en dan zie ik zo niet direct wat je verkeerd hebt kunnen instellen waardoor de huidige situatie is ontstaan. Als je met een FTP-programma (filezilla, fireftp, etc) de complete album-map van de computer overzet naar de webserver, dan zou ik verwachten dat het goed moet komen. Maar dan nog verbaast het me hoe waarom de software verwijst naar een test-map. Heb je in JAlbum de standaard-instellingen aangehouden of ook dingen gewijzigd (behalve de skin enzo) ?
Ik kan me voorstellen dat je als doelfolder bijvoorbeeld "test" hebt geselecteerd en het op de webserver uiteindelijk nog in de album-map hebt geplaatst (ofzoiets).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Kabila
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 februari 2006, 0:16
Locatie: zelzate
    unknown unknown

Bericht door Kabila »

Martijn,


alweer mijn eeuwige dank, ik heb alles opnieuw gedaan en het album eerst in een map op mijn bureaublad gestoken en vandaar gekopieerd naar mijn netwerklocaties, daarna heb ik de link aangepast en tadaaaaa, 't staat erop.Nu nog eens mijn achtergrond en kleurtekst bekijken en aanpassen om de site een beetje op te fleuren, alle tips voor deze beginner zijn welkom.
Nog een vraagje:moet ik bij alle pagina's apart tekst- , achtergrondkleur en andere kleuren aanpassen of kan dit in 1 keer bij alle pagina's?
En dan nog een vraagje om het af te leren: op de index pagina heb ik een teller geplaatst maar die blijft daar maar op 3 staan, kan dit gefixt worden?

voorwaar mijn dank,

groeten Tom
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Kabila schreef:Nog een vraagje:moet ik bij alle pagina's apart tekst- , achtergrondkleur en andere kleuren aanpassen of kan dit in 1 keer bij alle pagina's?
Dat kan in 1 keer bij alle pagina's middels CSS. Daarover zal ik binnenkort meer vertellen.
Kabila schreef:En dan nog een vraagje om het af te leren: op de index pagina heb ik een teller geplaatst maar die blijft daar maar op 3 staan, kan dit gefixt worden?
Je hebt het script naar jouw eigen server gekopieerd, maar je moet het vanaf de server van hetweb.be aanroepen. Bij jou van de server kun je het bestand mc.pl verwijderen en dan kun je de code die je ongetwijfeld van HetWeb.be zult hebben ontvangen weer in je pagina plaatsen.

Dat moet er ongeveer als volgt uit komen te zien:

Code: Selecteer alles

<script type="text/javascript" src="http://teller.hetweb.be/cgi-bin/user/teller_0011/mc.pl?id=1&grafik=14&text=0&display=1"></script>
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Kabila
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 februari 2006, 0:16
Locatie: zelzate
    unknown unknown

Bericht door Kabila »

Martijn,

alles gedaan zoals je hebt gezegd, maar eens gepubliceert veranderd de code , deze wordt dan : <script type="text/javascript" src="mc.pl"></script>

En mc.pl staat ook terug op de server?
En de teller die werkt nog niet, die blijft op 1 staan.Kan ik nog iets proberen?

Alvast mijn dank,



mvg Tom
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dat vind ik vreemd, want als je het zo in de broncode van de webpagina plaatst dan verwacht ik ook dat het zo op de website gepubliceerd wordt. Nvu zal toch niet besluiten dat zoiets veranderd zou moeten worden ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Kabila
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 februari 2006, 0:16
Locatie: zelzate
    unknown unknown

Bericht door Kabila »

Ik heb het nog eens geprobeerd, de volledige code opnieuw geplaatst, mc.pl verwijderd van server, opnieuw geupload en geprobeerd,de teller staat nu op 2 en als ik nog eens probeer werkt de teller niet meer als ik kijk in de bron staat er opnieuw: <script type="text/javascript" src="mc.pl"></script>

raar maar waar


groeten Tom
Kabila
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 februari 2006, 0:16
Locatie: zelzate
    unknown unknown

Bericht door Kabila »

Na wat googelen blijkt dit probleem nog te bestaan:


De FP ServerExtentions worden door het hostbedrijf geactiveerd.
Zelf moet je daartoe niets doen,
eventueel aanvragen, is meestal niet standaard.

Eenmaal geactiveerd mag je nog UITSLUITEND via het http-protocol
bestanden naar je site publiceren.
Dus zeker NIET via FTP-protocol. !!!!

Zou dit het probleem kunnen zijn?
Ik wil dit wel eens proberen maar wie weet hoe ik bestanden verstuur via http protocol?

Alvast mijn dank,


groeten Tom
Plaats reactie