foto's en plaatjes uploaden

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
balivevo
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 maart 2006, 14:53
    unknown unknown

foto's en plaatjes uploaden

Bericht door balivevo »

Hallo,

Ik heb niet veel verstand van computers en programma's, maar probeer toch een soort van site te maken. Uploaden van tekst lukt me niet via NVU, maar nu wel via filezilla. Alleen plaatjes en foto's die ik op een pagina invoeg krijg ik niet ge-upload.
Misschien kan iemand mij helpen.
www.lvn.speedlinq.nl
zdkdick
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 december 2005, 18:53
    unknown unknown

Re: foto's en plaatjes uploaden

Bericht door zdkdick »

balivevo schreef:Hallo,

nu wel via filezilla. Alleen plaatjes en foto's die ik op een pagina invoeg krijg ik niet ge-upload.
Misschien kan iemand mij helpen.
www.lvn.speedlinq.nl
Heb je die dan meegestuurd? Of als autm niet werk kan het bin of text mode zijn.

gr. Dick
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

FileZilla staat standaard in de automatische modus, dus dat kan de oorzaak niet zijn.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

hoi ik heb je site even bezocht en ik zag wel allemaal foto's van je vakantie en van je kindje. Dus volgens mij gaat het wel goed.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Johnito
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 maart 2006, 1:20
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Johnito »

Hallo

Ik gebruik sinds een paar weken ook NVU om een website te maken. (www.domolibera.nl) Ik vind het een fijn programma, aangezien ik verder totaal geen kennis van zaken heb. Het nadeel daarvan is dat bij problemen, ik niet weet waar ik voor een oplossing moet zoeken.

Ik heb namelijk ook een probleem bij het uploaden van plaatjes en foto's. Als ik de betreffende pagina één keer upload, gaat het goed, maar wanneer ik een aanpassing maak en hem opnieuw upload, dan verdwijnen alle betreffende plaatjes van de server, maar ook vanaf mijn pc kan ik ze dan niet meer oproepen.

Heeft iemand een idee hoe dit kan, en wat er aan te doen is? Ik gebruik de ingebouwde ftp-cliënt van NVU.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Het grote nadeel van de ingebouwde ftp-client is dat je helemaal niet ziet wat er gebeurd. Bovendien moet je heel precies de locatie aangeven waar de bestanden moeten worden neergezet. Je kunt beter Filezilla gebruiken. Dan kun je precies zien wat er gebeurd bij het uploaden en waar de afbeeldingen moeten worden neergezet.
Johnito
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 maart 2006, 1:20
    unknown unknown
Contacteer:

filezilla

Bericht door Johnito »

Dank je wel voor de tip Frederik, ik ga er mee experimenteren.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

je kan het ook proberen met de Firefox extensie FireFTP deze maakt gewoon een extra tabblad aan in Firefox. Werkt erg gemakkelijk en prettig
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Johnito
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 maart 2006, 1:20
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Johnito »

aasgier schreef:je kan het ook proberen met de Firefox extensie FireFTP deze maakt gewoon een extra tabblad aan in Firefox. Werkt erg gemakkelijk en prettig
Interessante tip. Enige probleem is dat ik het niet gedownload krijg. Erg vreemd... :(
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Johnito schreef:Interessante tip. Enige probleem is dat ik het niet gedownload krijg. Erg vreemd...
Eerste gok: je krijgt bovenin beeld een gele informatiebalk als je deze extensie probeert te downloaden. Dan moet je even de betreffende website toestemming geven om software te installeren. Een extensie is namelijk een extra stukje software voor je browser en om te voorkomen dat dat niet - zoals bij ActiveX van Microsoft - zomaar ongewenste software kan installeren zit er een dergelijke waarschuwing bij.

Een andere methode is om de link naar het XPI-bestand naar je adresbalk te slepen en die dan direct vanuit daar op te vragen. Dan hoef je niet de site aan de lijst toe te voegen.

Een derde manier is om met de rechtermuisknop erop te klikken en dan te kiezen voor Koppeling opslaan als. Vervolgens sleep je het gedownloade bestand naar een Firefox-venster en dan zal Firefox alsnog vragen of je de extensie wilt installeren.

Na het herstarten van Firefox zit het FireFTP-programma dan in het Extra-menu en kun je ook nog wat opties van deze extensie instellen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
balivevo
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 maart 2006, 14:53
    unknown unknown

Bericht door balivevo »

Bedankt voor de reacties. Het is me inmiddels gelukt.
Plaats reactie