Koppelingen maken via buttons

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Sietske
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 maart 2006, 0:01
    unknown unknown

Koppelingen maken via buttons

Bericht door Sietske »

Ik ben een echte leek wat betreft het bouwen van een website. Ik heb mijn pagina's nu af, maar hoe kan ik die met elkaar verbinden?
Ik heb een menu met knoppen gemaakt en als je daar op drukt moet je naar een ander (sub) pagina gaan, maar dit lukt niet. Heb bijvoorbeeld een News knop en als je daar op drukt wil ik dat je naar de newspagina gaat. Hoe oet ik dit aanpakken en hoe publiceer je de andere sites? Ik heb nu alleen een eerste pagina en daar kun je verder niets mee. Vast bedankt voor de hulp!!!

Sietske
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Koppelingen maken via buttons

Bericht door nirwana »

Sietske schreef:Ik heb een menu met knoppen gemaakt en als je daar op drukt moet je naar een ander (sub) pagina gaan, maar dit lukt niet. Heb bijvoorbeeld een News knop en als je daar op drukt wil ik dat je naar de newspagina gaat. Hoe oet ik dit aanpakken en hoe publiceer je de andere sites? Ik heb nu alleen een eerste pagina en daar kun je verder niets mee.
Je klikt op de eerste afbeelding van het menu en vervolgens klik je op de knop Koppeling in de werkbalk.

In het venster dat dan komt vul je de bestandsnaam van de pagina (bijvoorbeeld foto.html) in waar die knop heen moet verwijzen. Dan klik je op OK, laad je de pagina in je browser en dan zou het moeten werken. Tenminste, als je al je pagina's in dezelfde map hebt staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Sietske
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 maart 2006, 0:01
    unknown unknown

Bericht door Sietske »

Het ligt vast aan mij maar het werkt nog steeds niet. Alleen de contact button met koppeling naar een emailadres werkt en de button met home. De rest doet het niet.
Ik heb alles opgeslagen in een mapje op de C schijf. Ik moet het waarschijnlijk kopieren naar mijn ftp map. Ik heb dit geprobeerd maar dit werkt niet, ik moet dan inloggen maar dit lukt niet. Windows begint dan over https adressen voor de veiligheid bij werken met webmappen???
Ik wordt hier onderhand moedeloos van, HELP!!!!

Sietske
Plaats reactie