530 login incorrect

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gesloten
Daduk
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 maart 2006, 1:21
    unknown unknown

530 login incorrect

Bericht door Daduk »

Hallo allen,

Ik ben nieuw dus via deze weg groet ik jullie:)

Duid deze foutmelding er op dat ik de verkeerde publicatieinstellingen hanteer?

Moet ik bij Server en Logininformatie nu wel of niet mijn gebruikersnaam invullen achter de .com?

Of is er een idiot-proof thread over deze zaken?

Dank
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Voor de duidelijkheid heb ik een screenshot gemaakt van mijn instellingen voor @Home.
Afbeelding

Dus bij de Serverinformatie plaatst je het adres van je website. In mijn geval zit mijn gebruikersnaam daarin, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Daduk
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 maart 2006, 1:21
    unknown unknown

Bericht door Daduk »

nog steeds geen succes:(

bij serverinformatie heb ik gewoon mijn site naam dus http://www.mijnsite.com

bij ftpadres: ftp://ftp.mijnsite.com/

Dit moet toch gewoon werken!?!

Help
Ik heb geen zin om weer een ander proggie te downloaden, dit was nou net zo leuk.

Dank
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Daduk schreef:nog steeds geen succes:(

bij serverinformatie heb ik gewoon mijn site naam dus http://www.mijnsite.com

bij ftpadres: ftp://ftp.mijnsite.com/

Dit moet toch gewoon werken!?!
Op ftp://ftp.mijnsite.com kom ik wel een FTP-site tegen, dus daar moet je dan op kunnen inloggen als je de juiste gegevens invult.
Of is mijnsite in jouw geval een voorbeeld-naam ?

Je kunt je gegevens (ftp-server, gebruikersnaam en wachtwoord) even via een PB naar mij sturen zodat ik eens kan kijken hoe dat in Nvu ingesteld moet worden (en of dat ook bij mij tot problemen leidt). Uiteraard zal ik deze gegevens enkel gebruiken voor deze test en er verder geen misbruik van maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Daduk
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 maart 2006, 1:21
    unknown unknown

Bericht door Daduk »

Nirwana, dank voor je hulp.

Het is inmiddels opgelost. Moest achter mijn username ook de naam vd site aangeven.

Dank nogmaals
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Daduk schreef:Het is inmiddels opgelost. Moest achter mijn username ook de naam vd site aangeven.
OK, dat is goed om te horen. Het is altijd handig om de verbinding eerst met een FTP-programma te proberen en om dan te kijken welke waarden waar in Nvu moeten worden ingevuld. Als FTP-programma gebruik ik Filezilla of de FireFTP-extensie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Daduk
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 maart 2006, 1:21
    unknown unknown

Bericht door Daduk »

Ja daar kwam ik dus ook achter al doende.

Heb nu Ace FTP in gebruik..

Nog een vraagje, nu we toch bezig zijn:)

Ik wil zodra mensen mijn site openen een stukje mp3 afspelen.
Ik weet dat het niet door iedereen gewenst is maar wil dit toch doen.

Kan dit ook met NVU en zo nee moet ik dit dan met de ftp programma doen? en dan is mijn laatste vraag, in welke map moet ik de mp3 file stoppen om dit doel te bereiken?

Als het teveel vragen zijn begrijp ik dat;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb dit onderwerp gesloten, aangezien je voor jouw nieuwe vraag al een ander onderwerp hebt geopend: www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?p=44905
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten