Pagina verkleinen en alles verschuift

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
pat
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 februari 2006, 15:40
Locatie: Indonesië/leuven
    unknown unknown

Pagina verkleinen en alles verschuift

Bericht door pat »

Hallo,
Ik heb nog steeds problemen met het uitvullen van mijn pagina's. Ik kan nu al instellen dat de achtergrond zich niet herhaald. Maar als ik dan mijn pagina smaller maak in het venster met het dubbele pijltje dan verschuiven dingen in mijn pagina; zo komen buttons die ik bovenaan heb gezet dan onder elkaar omdat er naast elkaar niet genoeg plaats meer is. Kan je op één of andere manier dat begrenzen zodat een pagina maar tot een bepaalde breedte kan verkleind worden zonder dat er vanalles verschuift binnen je pagina?
Gebruikersavatar
Timelapse
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 april 2006, 10:56
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Timelapse »

veel weet ik er niet van, ik heb juist nvu gekozen zodat alles mooi gecentreerd blijft. Als je een button selecteerd dan kan je op het icoontje LAAG drukken en hem precies zetten waar je hem wil en zal het niet meer centreren met de vergroting of verkleining van je venster.
Mss moet je ook een proberen in je html broncode eens zoeken naar woorden als center. Ben geen kenner maar je kan daar ook left or right of mss nog wel andere dingen aan veranderen, zelf experimenteer ik daar wel wat mee, en leer zo heel wat over html.

Hopenlijk heeft dit je al wat geholpen

http://www.timelapse.be
Timelapse
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Pagina verkleinen en alles verschuift

Bericht door nirwana »

pat schreef:Kan je op één of andere manier dat begrenzen zodat een pagina maar tot een bepaalde breedte kan verkleind worden zonder dat er vanalles verschuift binnen je pagina?
Dat kan wel, maar het is de vraag of je dat moet willen. Dan zou je in Javascript moeten afvangen dat het venster verkleind wordt (met 'events' ofzoiets) en vervolgens moet je het venster dan weer een bepaalde grootte geven. Maar doorgaans wordt dat niet echt op prijs gesteld, dus ik zou er niet aan beginnen.

Als je er zeker van wilt zijn dat dingen naast elkaar komen te staan, dan kun je de &nbsp; en de <NOBR>stuk tekst die bij elkaar moet blijven</NOBR> gebruiken. Dat eerste is een spatie die kan worden gebruikt om elementen bij elkaar te houden. Het tweede is een HTML-tag waarmee je kunt aangeven dat wat ertussen staat bij elkaar moet blijven.

Kun je een linkje plaatsen naar jouw website zodat we ons een idee ervan kunnen vormen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie