Bestanden verwijderen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

Bestanden verwijderen

Bericht door Samuël »

Als ik mijn isp mag geloven kan ik met hetzelfde programma waarmee ik de site upload ook bestanden van de server verwijderen. Ik gebruik Nvu 1.0 maar hoe verwijder ik bestanden van mijn site?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

welk programma gebruik je dan om je site te uploaden??
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Nvu 1.0
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Nvu heeft een Sitebeheerder (via functietoets F9) aan boord en als je daarin een FTP-site hebt geopend, dan zie je in de werkbalk bovenaan in de sitebeheerder een rood kruisje. Als je daarop klikt dan wordt het geselecteerde bestand in de sitebeheerder van de server verwijderd. Hiermee moet je natuurlijk wel uitkijken, maar de functionaliteit zit dus in het programma.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dat gaat met filezilla toch een stuk gemakkelijker !
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Dat gaat met filezilla toch een stuk gemakkelijker !
Met Filezilla gaat alles eenvoudiger, want Filezilla is een echt FTP-programma (evenals de FireFTP-extensie). FTP in Nvu is wel leuk, maar mij wat te beperkt. Daarom maak ik websites met Nvu en upload ik ze vervolgens met een FTP-programma.

Naast ondersteuning voor FTP zou Nvu ook eens WebDAV-ondersteuning moeten krijgen en dan vooral ondersteuning voor het uploaden via de Frontpage Server Extensions van Microsoft. Dat is volgens mij ook een soort van WebDAV en wordt nog wel eens gebruikt op webservers.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie