foto bewerken in nvu

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mas tarde
Berichten: 8
Lid geworden op: 5 april 2006, 22:55
    unknown unknown

foto bewerken in nvu

Bericht door mas tarde »

hallo luitjes

leuk dat er een forum is want heb een vraag(schijnen forums ook voor te zijn :roll: ). het volgende heb een foto in nvu een beetje uit elkaar getrokken zo dat het een plate foto is geworden die van links naar rechts een blak vormt als ik dit dan bekijk via nvu in men browser ziet het er goed uit, dus uploaden maar. maar ga ik echt online kijken zie je op die plek een witte balk.........kloten dus.kijk maar http://members.home.nl/jasperkamp/downloads.html

nou weet ik dat je het ook met een foto bewerkings progie kan doen. maar daar lukt het me niet echt in ben niet zo bekent met dat progama mischien kan ik het dus ook zo.
hoor het graag van jullie.

vriendelijke groeten mij
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

De afbeelding kan niet gevonden worden. In je webpagina verwijs je naar ../Mijn%20muziek/mijn%20map/jasperPSD6.jpg, terwijl je dat eerste deel weg kunt laten. jasperPSD6.jpg is voldoende: http://members.home.nl/jasperkamp/jasperPSD6.jpg
Kortom, vraag in Nvu de eigenschappen van die verwijzing eens op en zet daar alleen jasperPSD6.jpg in.
De link naar 'csi theme' heeft ongeveer dezelfde problemen. De eerste verwijzing lijkt nog wel te werken.

Welk fotobewerkingsprogramma gebruik je doorgaans ? Dan kunnen we je vast wel helpen om daarmee een afbeelding van grootte te veranderen. Dat kan elk grafisch programma namelijk en kan niet zo moeilijk zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
mas tarde
Berichten: 8
Lid geworden op: 5 april 2006, 22:55
    unknown unknown

Bericht door mas tarde »

het is gelukt en heb de link naar het nummer van mij ook veranderd moet nou ook werken thnx
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

mas tarde schreef:het is gelukt en heb de link naar het nummer van mij ook veranderd moet nou ook werken thnx
Dat is goed om te horen. Nu nog een beetje meer variatie aan die pagina toevoegen, want anders is het wel een erg groot rood stuk. Dit stukje Internet is jouw podium, dus maak er iets moois van...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie