Gemaakte pagina wordt niet in browser geopend

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
JAAPTHEUNISSEN
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 april 2006, 20:44
    unknown unknown

Gemaakte pagina wordt niet in browser geopend

Bericht door JAAPTHEUNISSEN »

Als ik de pagina die ik gemaakt heb in VNU wil bekijken wordt kladblok geopend ipv de browser.
Hoe kan ik dit veranderen????????????????
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Iets wat me bekend voorkomt. Daar je zegt dat het in kladblok geopend wordt, veronderstel ik dat je zelf de code schreef. Open het bestand in kladblok en sla het vervolgens op maar bij "Opslaan als type" selecteer je "Alle bestanden". Vervolgens geef je je webpagina de extensie .html, dan moet het normaal gezien lukken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Jaap,

Hoe open je de pagina vanuit Nvu in de browser ? Via de knop op de werkbalk ? Bij mij staat daar het Firefox-icoontje op.

Ik denk dat er mogelijk iets niet in orde is met jouw standaard-browser-instelling. Probeer het programma SetBrowser of DefaultBrowser eens: http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... erken_niet
Die programma's zorgen er doorgaans voor dat jouw standaardbrowser op alle mogelijke manieren goed wordt geregistreerd in het register van Windows.

PS: ik heb de titel gewijzigd in iets wat meer aangeeft waar het over gaat. Je had daar HELP ingevuld en dat kan natuurlijk overal op duiden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
JAAPTHEUNISSEN
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 april 2006, 20:44
    unknown unknown

Bericht door JAAPTHEUNISSEN »

nirwana schreef:Jaap,

Hoe open je de pagina vanuit Nvu in de browser ? Via de knop op de werkbalk ? Bij mij staat daar het Firefox-icoontje op.


Bij mij staat er een vergrootglas-icoontje. Hiermee zou de pagina in de mozilla browster geladen moeten worden, maar hij wordt dus geladen in kladblok.

Ik denk dat er mogelijk iets niet in orde is met jouw standaard-browser-instelling. Probeer het programma SetBrowser of DefaultBrowser eens: http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... erken_niet
Die programma's zorgen er doorgaans voor dat jouw standaardbrowser op alle mogelijke manieren goed wordt geregistreerd in het register van Windows.

Ook deze tip werkt niet. Het vreemde is waneer ik een pagina van het web neem, wordt deze wel in de browster geladen.

PS: ik heb de titel gewijzigd in iets wat meer aangeeft waar het over gaat. Je had daar HELP ingevuld en dat kan natuurlijk overal op duiden.
Plaats reactie