De pagina wil niet switchen.

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
hennyjellema
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 april 2006, 9:11
Locatie: haarlem
    unknown unknown
Contacteer:

De pagina wil niet switchen.

Bericht door hennyjellema »

Beste mensen,

Wat ik nu toch weer heb.. de hele avond al.
Ik ga van 'normaal' even in de html bron kijken en dan wil ie niet meer terug. Moet ik helemaal afsluiten ... enz..
Wat kan er mis zijn bij mij?

Met vr. groet, Henny.
De meeste mensen willen toch het liefste zonder problemen de dag doorkomen.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Gewoon niet meer in de bron kijken, heb je dat probleem ook niet :lol: (grapje).

Ik ben dit probleem niet eerder tegengekomen. Ik zou het programma de-installeren en opnieuw instaleren en dan kijken of het zich weer voordoet.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Henny,

Hoe bekijk je dan de bron van een site ? Ik doe dat doorgaans via CTRL+U en dan opent er netjes een nieuw venster met daarin de bron van de site. Ik hoef dan enkel dat nieuwe venster te sluiten en dan ben ik weer terug bij af. Dus daarom begrijp ik niet wat je bedoelt. Of gebruik je iets anders om de bron van een pagina te bekijken ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik kende die sneltoets nog niet maar als ik in Nvu CTRL+U doe gebeurd er hememaal niks.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Ik kende die sneltoets nog niet maar als ik in Nvu CTRL+U doe gebeurd er hememaal niks.
Oh, mijn uitleg was ook voor Firefox. Sorry, mijn fout. Dat krijg je als je het forum via RSS leest en niet oplet.

Als je in Nvu van bron naar grafische weergave over wilt schakelen dan doe je dat met de tabbladen aan de onderkant van het venster. Daar staat Bron en ook Normaal en HTML-tags of Voorbeeld. Doorgaans gebruik je daar de Normaal-weergave.

Ik hoop dat dat is wat je bedoelt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
hennyjellema
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 april 2006, 9:11
Locatie: haarlem
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door hennyjellema »

Beste Frederik en de anderen,

Ja ik doe dat dus altijd met die tabbladen onderaan. Zeg maar net zoals je het in excel hebt...
Maar dat werkt dus niet bij mij. Als ik even in de bron wil kijken.... ( en dat doe ik automatisch ) kan ik niet meer terug naar 'normaal'...

Van dat contr+U heb ik nog nooit eerder gehoord. Misschien dat ik dat maar eens probeer. Maar ja, eenmaal een vaste gewoonte heb je er niet zo maar uit. In ieder geval bedankt.

Hart. groeten van Henny.
De meeste mensen willen toch het liefste zonder problemen de dag doorkomen.
joencie
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 augustus 2005, 14:06
    unknown unknown

Bericht door joencie »

Ik heb dit probleem vroeger ook gehad.
De oorzaak (bij mij) lag dan bij het wat te wild manipuleren van de html tabbladen (bv. aan 2 bladen werken en deze een zelfde naam geven, maw wat ongecontroleerd werken).
Een andere mogelijkheid is dat de code niet helemaal correct is en moet opgeschoond worden. Dit is misschien wel eens uit te proberen.
Enfin, bij mij rommelde er dan zo wat.
Misschien iets gelijkaardigs bij Hennyjellema?
Plaats reactie