achtergronden en afbeeldingen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
jol
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 april 2006, 18:16
    unknown unknown

achtergronden en afbeeldingen

Bericht door jol »

Hallo allemaal.

De cursus nvu heb ik afgesloten maar nu vraag ik me toch enkele dingen af. (misschien te hoog gegrepen)
Ik zou op mijn website graag een achtergrond gebruiken in de stijl van aqua_blue.jpg zoals die in de cursus gebruikt wordt. Ik had stomweg verwacht dat dit soort achtergonden in allerlei kleuren en vormen te downloaden zijn. Nu moet ik toegeven dat ik de termen hiervoor helemaal niet ken, dus ik heb nog alle hoop dat het zo gemakkelijk gaat als ik verwacht had.

Nu heb ik nog een vraag die ik moet stellen via een site omdat ik simpelweg niet weet hoe ik het moet noemen.
Bijvoorbeeld op de site van www.snm.nl zie je een grasspriet met druppels, een dergelijke "tabel" wil ik graag boven in de site invoegen om er later bijvoorbeeld een logo en wat gegevens in te zetten. Hoe doe je dit en kan je dit soort dingen ook in alle soorten op internet downloaden?

Het invoegen van afbeeldingen enz, is allemaal geen probleem, maar ik neem aan dat ik niet zomaar alles bij anderen mag gaan jatten als mij dat goed uit komt.

Mvg Jol.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Als je met goole zoekt op 'website backgrounds' kom je ze met duizenden tegelijk tegen.

Eigenlijk geef jezelf al het antwoord op je vraag: op de plaats waar jij je logo wilt hebben, voer je een tabel in en als je in de tabel staat met de cursor, voeg je met 'invoegen' een afbeelding toe aan de tabel.
En dan ben je in principe al klaar.

De afbeelding waar jij op doelt kunt je gewoon gebruiken, alleen moet je die tekst zien weg te werken. Je kunt natuurlijk ook zoeken in google op afbeeldingen en zoeken naar bijvoorbeeld 'grasspriet.
jol
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 april 2006, 18:16
    unknown unknown

Bericht door jol »

Weer hartstikke bedankt Frederik.

Ik wil andere afbeeldingen gaan gebruiken en bewerken, het is wel goed om te weten dat ik er vrij in ben om wat mij aan staat ook te mogen gebruiken.

Gr. Jol.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dat is niet helemaal zo, sommige afbeeldingen hebben copyright, maar dat staat er dan meestal ook nadrukkelijk bij. Maar met een foto van een graspriet kun je rustig je gang gaan 8) Succes ermee.
Plaats reactie