NVU voegt steeds blanco regels toe aan html-bestand

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tDJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 mei 2006, 13:06
    unknown unknown

NVU voegt steeds blanco regels toe aan html-bestand

Bericht door tDJ »

Ik gebruik sinds kort Nvu. Wat mij opvalt is dat als ik een html-bestand open en simpelweg weer opsla zonder iets te wijzigen, mijn html-bestand iedere keer groter wordt. Als ik dan met een texteditor in mijn html-bestand kijk, zie ik dat hij iedere keer de blanco regels verdubbelt. Schiet lekker op als je dat een paar keer doet. Hoe komt dit en kan dit verholpen worden?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dit lijkt mij een verschijnsel dat niet door Nvu veroorzaakt wordt, ik heb het nog nooit meegemaakt en er ook niet eerder van gehoord.

Overigens hoef je een pagina in Nvu helemaal niet op te slaan (kan ook niet) als je er niks in gedaanhebt. De 'opslaan' knop blijft grijs en wordt pas aktief, als je iets gewijzigd hebt.

Met welke texteditor bekijk je een html bestand en waarom eigenlijk ?
Gebruikersavatar
tDJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 mei 2006, 13:06
    unknown unknown

Bericht door tDJ »

Frederik schreef:Overigens hoef je een pagina in Nvu helemaal niet op te slaan (kan ook niet) als je er niks in gedaanhebt. De 'opslaan' knop blijft grijs en wordt pas aktief, als je iets gewijzigd hebt.
Ik bedoel simpelweg opslaan zonder iets te wijzigen via Bestand > Opslaan als.
Frederik schreef:Met welke texteditor bekijk je een html bestand en waarom eigenlijk ?
Ik bekijk het bestand met EditPad Pro. En waarom? Wel, ik kijk graag in code. Maar het rare (voor mij althans) is dat het er in de bron-mode van Nvu gewoon goed uit ziet (geen extra balnco regels dus), maar als ik het met een 'gewone' texteditor bekijk zie ik dat het aantal blanco regels na het opslaan iedere keer is toegenomen. Op onderstaande link heb ik wat zip-bestand gezet met voorbeelden (test1.html, test2.html en test3.html).
Test1.html is de versie zonder blanco regels. Als ik die open in Nvu en simpelweg opsla (Opslaan als) als Test2.html, dan zijn er opeens blanco regels ingevoegd. Als je Test2.html opnieuw opent en opslaat als Test3.html dan zijn er weer blanco regels ingevoegd. Enz... :shock:

Code: Selecteer alles

http://hyperupload.com/download/018caba745/test.zip.html
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: NVU voegt steeds blanco regels toe aan html-bestand

Bericht door moZes »

tDJ schreef:Ik gebruik sinds kort Nvu. Wat mij opvalt is dat als ik een html-bestand open en simpelweg weer opsla zonder iets te wijzigen, mijn html-bestand iedere keer groter wordt.
Misschien moet je de instelling via Extra :arrow: Voorkeuren :arrow: Algemeen :arrow: "Originele bronopmaak behouden" selecteren.
Ik heb dit verschijnsel ook bij de composer uit de suite, zeer irritant.
Gebruikersavatar
tDJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 mei 2006, 13:06
    unknown unknown

Bericht door tDJ »

Bedankt, moZes! Dat was het. :wink:

En inderdaad: zeer irritant. :evil:
Plaats reactie