welke provider voor webhosting

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
hk51
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 mei 2006, 23:27
    unknown unknown

welke provider voor webhosting

Bericht door hk51 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag namens mijn vriendin,

Zij wil een website maken , en heeft dit geprobeert met webcreator,dit leek goed te lukken !!!

Als webhoster koos zij voor IN (belgie),bij het uploaden ging het al meteen mis.

Zij vroeg mijn hulp , en ik kwam er achter dat het uploaden met Mozilla niet lukte ,maar met internet explorer wel!! ,maar ook hiermee allerlei problemen ,na een aantal veranderingen van haar site,werden die bij het opnieuw uploaden niet overgenomen.

Nu kreeg ik van een vriend een tip , Waarom gebruik je niet NVU !!!

Ok!!, Dit programma geinstalleerd ,Ziet er goed uit !!!!

Nu wil mijn vriendin met NVU haar eerder gemaakte website,online krijgen .

Mijn vraag aan jullie:

Weer opnieuw proberen bij die IN webhoster ? of hebben jullie een betere webhoster ?

Zij had in eerste instantie voor IN gekozen vanwege de lage kosten €30,00 per jaar .

Ikzelf heb geen idee wat een normaal bedrag is om een eenvoudige site online te krijgen.

graag jullie advies !!!

gr Anthony
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Curieus is dat toch: mannen die hulp vragen voor hun vriendin, of die vriendin dat zelf niet kan :?:

Ieder hosting bedrijf heeft zijn eigen regels voor wat betretf het uploaden (publiceren) van een website. Meestal gebeurd dat via een FTP programma (File Transport Protocol). Een goed FTP programma is FileZilla: http://sourceforge.net/project/showfile ... p_id=21558 (de bovenste nemen en niet kiezen voor de server uitvoering).

voor wat de prijs betreft, dat is spotgoedkoop, ik betaal hier in Nederland het dubbele, maar dat vind ik nog goedkoop. Het hangt helemaal van het hostingbedrijf hoe het één en ander in zijn werk gaat. Kortom, eerst de (read the fucking manual) papieren / gebruiksaanwijzing goed lezen lezen en als je er niet uitkomt om hulp vragen :wink:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Als het een simpele website is, kan je evengoed de hostruimte gebruiken die je van je internetprovider krijgt. Zowel Telenet als Skynet geven 'basic' hostruimte. Daar betaal je voor, dus dat mag je gebruiken.

30 EUR per jaar is inderdaad een zeer lage kost, maar het kan nog minder hoor. Kijk maar eens op CheapAss.be

Ter informatie: een gewone website die met HTML gemaakt is, zonder al te veel afbeeldingen, is meestal niet groter dan 20 MB.
Gérard
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 februari 2006, 12:26
    unknown unknown
Contacteer:

keuze provider

Bericht door Gérard »

Beste Anthony,

Misschien heeft je vriendin al een keus gemaakt, maar anders zou ik haar toch graag willen wijzen op www.2uhosting.nl. Voor een lage prijs krijg je een snelle en goede ondersteuning en een uitstekende hosting. Sinds onze site www.boek-en-kind.nl daar geplaatst is hebben we geen problemen gekend. Wat mij betreft zeer aan te bevelen.
Met vriendelijke groet,

Gérard
Plaats reactie