Invoegtoepassing

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Invoegtoepassing

Bericht door Frederik »

Is het met verschillende html editors vrij eenvoudig om flash bestanden of muziek in je html pagina in te voegen met Nvu zie ik werkelijk nergens een mogelijkheid om muziek of swf bestanden in de voegen en/of te importeren en zo kom ik nog meer onduidelijkheden en errors tegen. Kan ik dat hier kwijt of moet ik ergens anders zijn?
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Tja "insert flash" of iets dergelijks zou je toch wel verwachten ... maar tis nog versie 0.30 ... verre van 1.0

In de tussentijd zou je op deze pagina kunnen kijken:
http://www.xs4all.nl/~werksman/webmees/flash_web.html
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Mooi site van Mees :) was er gisteren al geweest, maar het werkt niet :(

als ik op de 'Prefiew knop klik zie ik wel de preview modus maar als ik op een link klik gebeurd er helemaal niks en als ik op de "browse" knop klik gebeurd er ook al niks.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Stukje van osNews.com
Multimedia and active content

Click for a larger version This is the most lacking part of N|vu. It still is a very young application and does not yet provide options to insert Flash, Shockwave, Java Applets, Movies and embedded plugins into the page. You can only paste the ready-for-use code for now. Actually this is reasonable because there is only one developer working on N|vu right now as far as I know. Compare that with an army of professional developers at Macromedia and you'll understand the difference. More manpower would boost this project to another level.
Op http://forum.nvudev.org/viewtopic.php?t ... ight=flash ook een heel klein draadje over dit onderwerp ... Het is dus wel te doen volgens die gast via de button "HTML" en dan handmatig invoeren.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Met Dreamweaver zal je wel een eind komen. Je mag hem een maand proberen. Het zijn bijna 100 MB's, dat wel.:)
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Het handmatig invoeren heb ik ook gedaan maar in de preview modes gebeurd er helemaal niks!

Dreamweaver laat ik voorlopig even liggen, vindt het te ingewikkeld.

Maar ondertussen ben ik toch een heel eind gekomen en heb ik voor een iets minder galante oplossing gekozen. Ik heb (op de index pagina na, want daar zit swf en mp3 in) alle andere pagina's in Vnu gekopieerd, bewerkt en gecontroleerd en ze zijn allemaal gevalideerd door W3C. :)

Idioot trouwens dat zo gauw ik een gevalideerde w3c pagina in een andere editor plaats (in een blanco pagina) en bewaar en vervolgens weer laat valideren krijg ik gelijk weer allerlei foutmeldingen. als ik de Nvu pagina en de 'foute'pagina bekijk, zien ze er voor mij volstrekt identiek uit. t blijft een wonder :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Maar ondertussen ben ik toch een heel eind gekomen en heb ik voor een iets minder galante oplossing gekozen. Ik heb (op de index pagina na, want daar zit swf en mp3 in) alle andere pagina's in Vnu gekopieerd, bewerkt en gecontroleerd en ze zijn allemaal gevalideerd door W3C.
Vnu = Nvu :?
Misschien helpt dit om de letters in de goede volgorde te zetten: Nvu staat voor New View. Zie http://www.nvu.com/ voor uitleg hierover.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dank, maar dat zijn van die onbenullige tikfoutjes :mrgreen:
bammel
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 november 2005, 19:23
    unknown unknown

Bericht door bammel »

Hoe kan ik via NVU een mp3 laten afspelen voor een bepaalde webpagina?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

bammel schreef:Hoe kan ik via NVU een mp3 laten afspelen voor een bepaalde webpagina?
Het beste kun je hiervoor een nieuw onderwerp aanmaken. Als vuistregel geldt dat we voor iedere nieuwe vraag een nieuw onderwerp aanmaken om het geheel overzichtelijk te houden.

Vermeld daarbij ook wat je precies met die MP3 wilt doen. Wil je een achtergrondmuziekje bij je website of wil je een MP3 laten downloaden zodat iemand die kan afspelen ?
Let bij MP3's ook even op het auteursrecht. Zolang het een MP3 is die je zelf hebt gemaakt is er niets aan de hand, maar MP3-muziek van anderen zou nog wel problemen kunnen opleveren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie