Met name de inleiding is leuk, daar wordt namelijk goed uitgelegd wat er zo goed is aan Slackware.
De installatieguide die onderaan staat voegt eigenlijk niet veel toe als je het Slackbook al gelezen hebt.
Verder heb ik inmiddels op mijn laptop Slackware 11 geinstalleerd. Helaas was hier hetzelfde probleem.
Ik ben echter wel wat wijzer geworden: Met de vesa-driver scrollt hij sneller dan met de neomagic driver! Het is raar, maar waar.
Hier kwam ik achter doordat hij bij SW 11 nog standaard op de vesa-driver stond en dit heel wat soepeler ging.
Hoewel de snelheid van het scrollen aanvaardbaar is kan het helaas nog niet op tegen de Slax-live-cd, want daar loopt het echt soepel.
Om die scroll-snelheid goed te krijgen heb ik dus een nog nieuwere versie van Slackware nodig.
Aangezien SW 12 (en hoger) enkel nog met de 2.6 kernel wordt geleverd zal dat wel trager werken. Ik zal het er naast kunnen zetten en kijken of het op het gebied van snelheid aanvaardbaar is. Daarmee gaat het scrollen zeker goed werken, omdat Slax op Sw 12.2 is gebasseerd.
Slackware 12.2 heb ik hier nog wel op dvd liggen alleen heeft deze laptop natuurlijk geen dvd-rom speler. Nu kan ik 2cdr's gaan branden (cdrw leest hij ook niet), maar ik kan die dvd ook in mijn computer doen en er een gedeelde ftp of nfs map van maken. Slackware heeft namelijk de mogelijkheid om de packages via nfs of ftp op te halen.
Kan ik hier nou van de Slackware 10.2 cd booten, om vervolgens de Slackware 12.2 packages te installeren via nfs/ftp, of gaat dat fout?