htm en php

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
jan64
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 december 2004, 12:36
    unknown unknown

htm en php

Bericht door jan64 »

hoe kan ik een een php poll (script dus) in mijn htm plakken?
ik gebruik FP2003.

thanx
gr. jan
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

als je PHP wilt gebruiken op je site met je een hoster hebben die PHP ondersteunt.
Om te controleren of je webhoster PHP ondersteunt kun je het beste de specificatie bekijken van je hoster of een mailtje sturen naar de klantendienst.

om te plakken moet je gewoon het script knippen en plakken zoals je met HTML doet.

Nog 1 vraagje, hoe werkt het script (waar slaat het zijn info op)? met een database of met een gewoon tekstebestandje?
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Dit heeft weinig met "open source software" te maken, zeker omdat je Frontpage gebruikt...

Je kan php toevoegen door de php-tags te gebruiken "<?php" en sluiten met "?>".

Ik denk wel dat je dan de extensie .php moet gebruiken, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

ByteWarrior schreef:Dit heeft weinig met "open source software" te maken, zeker omdat je Frontpage gebruikt....
PHP is open source, dus een beetje wel
Ik denk wel dat je dan de extensie .php moet gebruiken, maar daar ben ik niet 100% zeker van
In de meeste gevallen van webhosters moet het zo inderedaad. Ik bedoel: het is standaard zo, maar als de webhoster heeft gezegd: voer alle .htm(l) paginas uit met PHP, dan moet de extensie niet gewijzigd worden, maar ik ken geen enkele hoster die dit doet.
Je kan php toevoegen door de php-tags te gebruiken "<?php" en sluiten met "?>".
Als het een kant-en-klaar script is zou dit er al rond moeten staan
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Plaats reactie