gmail

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
gitana
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005, 21:54
    unknown unknown

gmail

Bericht door gitana »

hallo. kan iemand me helpen? Ik heb n.l een probleem met het openen van Gmail in FF. Had er nooit last van en plots komt er een schermpje waarop staat: mail/? view=page etc. kan niet gevonden worden. controleer de locatie en probeer opnieuw. Hoe krijg ik dit weer in orde?
Moet nou telkens openen met IE, doe dit liever niet. :cry:
benieuwd naar reakties, groetjes gitana
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

Heb je al eens geprobeerd om je cache en je cookies van Gmail te verwijderen?
Wat is de exacte foutmelding in FF?
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
gitana
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005, 21:54
    unknown unknown

Bericht door gitana »

hi Ron, ik heb net nog eens geprobeerd en de foutmelding is gewoon: page&name js&ver= en dan komt een hele rij met getallen. eronder staat: controleer de lokatie en probeer opnieuw.
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

Heb je deze link al geprobeerd? https://mail.google.com/mail/
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

Ron ter Burg schreef:Heb je al eens geprobeerd om je cache en je cookies van Gmail te verwijderen?
heb je dat al geprobeerd?

Hiervoor ga je naar extra - opties - privacy
- buffer (cache) wissen klikken
- als je dan op het + klikt voor 'opgeslagen wachtwoorden' kies je 'opgeslagen wachtwoorden bekijken, selecteerd dan dat van google en klik verwijderen
gitana
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005, 21:54
    unknown unknown

Bericht door gitana »

Ron,als ik dat doe, krijg ik de melding: ie view herlaadde deze pag. in ie
gitana
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005, 21:54
    unknown unknown

Bericht door gitana »

Hallo Wieter, ik heb net gedaan wat je schreef, de buffer gewist en toen naar de wachtwoorden gegaan, maar dat was leeg??????????
En Nou??
gitana
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005, 21:54
    unknown unknown

Bericht door gitana »

Ik heb nog eens geprobeerd om gmail in FF te openen en nou word het helemaal leuk, ik krijg de startpagina en dan meteen in het zijvak links de gmail pagina. rara wat nou?? :roll:
gitana
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005, 21:54
    unknown unknown

Bericht door gitana »

Alleen Gmail opent in het zijvak, de rest gewoon. Hoe krijg ik dit weer normaal? Wie kan me dit vertellen??
groetjes gitana
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

gitana schreef:Ron,als ik dat doe, krijg ik de melding: ie view herlaadde deze pag. in ie
mm misschien moet je daar het probleem dan zoeken. Ik denk dat je de extensie IE view geïnstalleerd hebt en die hebt ingesteld om gmail of bepaalde pagina's daarvan in IE te openen. Ik heb IE view hier niet geïnstalleerd, maar misschien moet je daar in de opties eens kijke en daar alle google paginas verwijderen uit de open standaard in IE.

Kijk ook eens onder bladwijzers - bladwijzers beheren. staat google/gmail daar tussen? Klik dan eens rechtermuisknop daarop en kies voor eigenschappen, en check even of daar laad in de zijbalk nergens aangevinkd staat..

Dat dat van de wachtwoorden leeg was, is geen reden tot stress, dat betekend gewoon dat firefox geen enkel wachtwoord voor jouw huidige profiel heeft opgeslagen. Als je firefox toch wachtwoorden zou willen opslaan is het aan te raden een hoofdwachtwoord intestellen, dan moet jij je wachwoorden niet meer elke keer overal invoeren, maar ben je toch zeker dat iemand die jouw hoofdwachtwoord niet kent zomaar overal met jouw wachtwoorden kan inloggen of deze kan bekijken

succes en laat iets weten..
gitana
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005, 21:54
    unknown unknown

Bericht door gitana »

Het is opgelost, geweldig :!: :D :D :D
bij bladwijzers beheren en dan stond er inderdaad aangevinkt: laden in zijbalk. Ik snap alleen niet hoe dat zo is gekomen. Ik heb het er niet zo van gemaakt, maar dat is nou niet meer belangrijk, want het werkt weer prima
Gelukkig maar en ik heb alweer wat geleerd, dankzij jou . :D :D
En ik heb inderdaad IE view geinstalleerd, omdat ik wel eens een pagina had die niet opstart in FF. Vond ik wel gemakkelijk. Ik weet wel hoe ik ze erin krijg, maar verwijderen vond ik niet.
En dat van die wachtwoorden, dat snap ik toch niet echt.
Gitana
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

gitana schreef:Het is opgelost, geweldig :!: :D :D :D
bij bladwijzers beheren en dan stond er inderdaad aangevinkt: laden in zijbalk. Ik snap alleen niet hoe dat zo is gekomen. Ik heb het er niet zo van gemaakt, maar dat is nou niet meer belangrijk, want het werkt weer prima
Gelukkig maar en ik heb alweer wat geleerd, dankzij jou . :D :D
En ik heb inderdaad IE view geinstalleerd, omdat ik wel eens een pagina had die niet opstart in FF. Vond ik wel gemakkelijk. Ik weet wel hoe ik ze erin krijg, maar verwijderen vond ik niet.
En dat van die wachtwoorden, dat snap ik toch niet echt.
Gitana
Ik moest er even tussen uit, maar ik ben blij te zien dat het probleem weer opgelost is. :lol:
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

:-D heel goed dat het is opgelost

dat van die wachtwoorden was mijn vorige uitleg misschien een beetje warrig;-):
firefox kan je wachtwoorden van bepaalde website opslaan en onder extra opties privacy wachtwoorden kan je zien welke wachtwoorden firefox heeft opgeslagen. Maar wanneer deze wachtwoorden niet beveiligd worden, kan iedereen die zich achter jouw computer zet al jouw wachtwoorden bekijken en inloggen op die websites waarvan je de wachtwoorden hebt opgeslagen. Daarom is er nu de functie 'hoofdwachtwoord'.

Wanneer je een hoofdwachtwoord instelt, zal firefox (afhankelijk van jouw instellingen) regelmatig naar jouw hoofdwachtwoord vragen en kan iemand die jouw hoofdwachtwoord niet kent, dus ook niet aan jouw andere wachtwoorden geraken ... (en vermits dat hoofdwachtwoord ook gebruikt wordt om het bestand waar firefox jouw wachtwoorden opslaat te versleutelen, kan een virus of hacker die dat bestand in handen krijgt ook niet aan jouw wachtwoorden.. :D
gitana
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005, 21:54
    unknown unknown

Bericht door gitana »

Bedankt voor je uitleg, nou snap ik het inderdaad beter. Maar als ik mijn pc. opstar tkom ik op mijn eigen account ( met ww). En als mijn dochter erachter gaat, zit die op haar eigen account. En dan nog als ik b.v andere websites bezoek met ww, moet ik het ww. toch telkens intikken. Dus waarom ook nog een ww bij FF?? groetjes Gitana :D
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

als jullie dan alletwee een verschillend profiel gebruiken, kan ieder van jullie zijn eigen wachtwoorden laten opslaan, zijn eigen bladwijzers beheren, etc zie voor meer info in de wiki

En het voordeel (vindt ik) van die wachtwoorden is dat je overal een verschillend wachtwoord kan gebruiken zonder deze allemaal te moeten onthouden. Ik onthou nu gewoon mijn hoofdwachtwoord en firefox doet de rest :D

(achja als je overal verschillende wachtwoorden kiest verhoogt dat natuurlijk wel je veiligheid, maar als je ze niet meer zelf onthoudt is het toch wel aan te raden ze ergens op te schrijven en in een 'digitale' kluis te steken, zie dit topic voor meer info)
Plaats reactie