gmail

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
gitana
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005, 21:54
    unknown unknown

Bericht door gitana »

Wieter bedankt voor de uitleg :!: Ik gebruik inderdaad vaak hetzelfde ww. anders is het niet te doen. Maar zoals jij het beschrijft: FF doet de rest, is niet gek. Ik ga me er morgen eens in verdiepen, is me nu te laat.
Ik ga zo een etage hoger, morgen weer werken, dus... voor nou : welterusten. Groetjes, en nogmaals bedankt voor de fijn hulp/uitleg: Gitana
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Voor steeds verschillende wachtwoorden zijn er ook extensies. Die zijn gebaseerd op een hoofdwachtwoord dat je dient te onthouden en op basis van dat hoofdwachtwoord en het adres van de website wordt een nieuw wachtwoord gegenereerd. Zo kun je altijd voor iedere website een ander wachtwoord gebruiken en via het hoofdwachtwoord zal je browser dat steeds weer opnieuw kunnen opzoeken.

1) PasswdComposer
2) PasswordMaker
Hier is ook een online versie van voor als je onverhoopt geen Firefox hebt om de extensie te gebruiken, maar wel wilt weten hoe je ergens moet inloggen: http://psi.asmallorange.com/~ejung/passwordmaker.html
Zolang je je hoofdwachtwoord niet vergeet, is er niets aan de hand. Vergeet je dat wachtwoord, dan is daar echt geen kruid tegen gewassen en heb je een leuke uitdaging.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Iets als KeePass is misschien handig voor de Windowsgebruikers? Onder Linux kan je GPass gebruiken...
Plaats reactie