Open Office vraagjes

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Open Office vraagjes

Bericht door vulture »

Ben enthousiast bezig met OOO 2 ik heb een vraag in Excel kan je met een functietoest naar een bepaalde positie in een werkblad springen namelijk F5 (GaNaar) hoe doe je dat in OOCalc?

Is er een goed OO forum? in het Nederlands??????
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Harrie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

BlackDog schreef:Ik vind Breekpunt en het prikbord van openoffice.pagina.nl.
Bedankt voor je suggestie. Breekpunt is nog erg leeg. Prikbord oogt wat onoverzichtelijk (als je dit Forum gewend bent.) Maar toch het zijn mooie aanknopingspunten.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Ik heb Open Office eens opgestart en F5 geprobeerd. Er opent dan bij mij een pop-up scherm "navigator" genaamd. Bovenin kun je de kolom en de rij instellen, waarna je met <Enter> naar de ingestelde cel springt. Bovendien heeft de navigator nog meer mogelijkheden, zoals gelijk naar een cel op een ander werkblad of zelfs ander document springen (wat je er aan hebt, weet ik niet). Lijkt me toch een goede vervanger van de F5 in Excel.
Harrie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

je hebt gelijk het is precies hetzlfde als wat ik bedoel in Excel ziet er alleen anders uit. Dat is soms wel effe wennenals je al een een jaar of 10 excel gebruikt.

Waarvoor ik F5 gebruik. Ik maak een macro en die moet standaard op een bepaalde plaats in een werkblad worden uitgevoerd.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Prikbord oogt wat onoverzichtelijk (als je dit Forum gewend bent.)
Ik beheer het prikbord daar wel, maar heb verder geen invloed op hoe dat werkt. Daarom kan ik me voorstellen dat je dit phpBB-forum lekkerder vindt werken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

nirwana schreef:Ik beheer het prikbord daar wel,
Slaap jij nog wel eens? :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:
nirwana schreef:Ik beheer het prikbord daar wel,
Slaap jij nog wel eens? :D
Ik doe mijn best en zolang niemand daar vragen stelt heb ik daar ook weinig omkijken naar ;-)
Maar ik zie dat er daar al diverse vragen onbeantwoord zijn, dus ik zal er eens een oogje op werpen (en nodig bij deze iedereen uit om hetzelfde te doen).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

OpenOffice.org bevalt uitsteken. Is een echte aanrader. Zit erg goed inelkaar. Ik kan de overstap van office naar OOO aanraden. Afbeelding

Ik denk dat ik nu maar eens een aantal Microsoft producten van mijn PC ga verwijderen. Afbeelding
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
paul86
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 januari 2006, 0:11
Locatie: Maassluis
    unknown unknown

Bericht door paul86 »

aasgier schreef:OpenOffice.org bevalt uitsteken. Is een echte aanrader. Zit erg goed inelkaar. Ik kan de overstap van office naar OOO aanraden. Afbeelding

Ik denk dat ik nu maar eens een aantal Microsoft producten van mijn PC ga verwijderen. Afbeelding
Waarom ga je niet over naar Linux, er zijn zat mensen/bronnen(internet)/ en vele boeken over de hele wereld die het leuk vinden jou te helpen!

Ik persoonlijk gebruik het ook, ben er mee geboren zoals je dat mag noemen (ik ben nu 19). En het werkt perfect als je het goed draaiend hebt. Ik zelf vind het mooier, stabieler, en met veel voordelen, enig nadeel is dat je met het overstappen veel nieuws moet leren, vooral als je je leven lang met ms hebt gewerkt!

groeten
Paul
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

paul86 schreef:
aasgier schreef:OpenOffice.org bevalt uitsteken. Is een echte aanrader. Zit erg goed inelkaar. Ik kan de overstap van office naar OOO aanraden. Afbeelding

Ik denk dat ik nu maar eens een aantal Microsoft producten van mijn PC ga verwijderen. Afbeelding
Waarom ga je niet over naar Linux, er zijn zat mensen/bronnen(internet)/ en vele boeken over de hele wereld die het leuk vinden jou te helpen!

Ik persoonlijk gebruik het ook, ben er mee geboren zoals je dat mag noemen (ik ben nu 19). En het werkt perfect als je het goed draaiend hebt. Ik zelf vind het mooier, stabieler, en met veel voordelen, enig nadeel is dat je met het overstappen veel nieuws moet leren, vooral als je je leven lang met ms hebt gewerkt!

groeten
Paul
Overstap naar Linux is op dit moment eigenlijk niet im Frage. Ik heb geen problemen met XP. Werkt als een zonnetje. Ik ben er tevreden over.

wel denk ik erover om Linux op mijn laptop te installeren. Die is wat minder snel en heeft een beperkte harde schijf. Daar is XP eigenlijk als besturingssysteem te groot en te log voor. Opstarten van programma's gaat allemaal veel te traag. Laptop is 1.1 ghz. Wil graag een Nl talige Linux distributie die snel betrouwbaar en gebruikersvriendelijk is. Suggesties?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

aasgier schreef: wel denk ik erover om Linux op mijn laptop te installeren. Die is wat minder snel en heeft een beperkte harde schijf. Daar is XP eigenlijk als besturingssysteem te groot en te log voor. Opstarten van programma's gaat allemaal veel te traag. Laptop is 1.1 ghz. Wil graag een Nl talige Linux distributie die snel betrouwbaar en gebruikersvriendelijk is. Suggesties?
Misschien is Mandriva dan wel iets voor jou.
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

ik ga open office ook eens uittesten 8)
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

gertj3 schreef:ik ga open office ook eens uittesten 8)
Dat is een geweldig idee.

Ik ben al enkele maanden bezig met OOo. Alleen had ik laatst even Excel erbij gehaald om een grafiek te tekenen, aangezien het me in OOo niet lukte en in van Excel wist dat het zeker weten mogelijk was. Bleek dat ik alleen even een vinkje vergeten was in OOo, toen ging het allemaal perfect. Dus denk niet te snel dan OOo iets niet kan. :)

EDIT: Hoezo staat er op de OOo.pagina wel een link naar M$office.pagina, maar andersom niet?
Plaats reactie