Besturingssysteem

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

aasgier schreef:Nou.....bij de niet landelijke winkelketens kun je ook een PC kopen zonder besturingssyteem erop. Maar ja dat willen de meeste mensen niet. Computer kopen aanzetten en hij moet werken. Besturingssysteem is niet belangrijk. Totde pc vasstloopt en een ander de ellende mag opruimen.
Dat heeft niet veel waarde. Het moet altijd en overal. Mede een grondige en uiterst gedetailleerde uitleg over wat je met de hardware als de software kunt doen. Gewoon waar eisen voor je geld.
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Ik zet tegenwoordig de eigen systeempjes in elkaar. Je koopt een processor, moederboord en alles wat je verder nog nodig hebt en stopt het bij elkaar in een kast. Dit scheelt al snel honderden euro's. Alles wat nog bruikbaar is uit de oude pc kan je zo overzetten.
Hierna kan je fijn zelf installeren wat je leuk vind. :)

Al van het bericht gehoord dat M$ brieven stuurt naar computer verkopers of ze alsjeblieft geen computers zonder besturingssysteem willen verkopen.... Of ze er dus even Windows op willen zetten.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Zaffo schreef:Ik zet tegenwoordig de eigen systeempjes in elkaar. Je koopt een processor, moederboord en alles wat je verder nog nodig hebt en stopt het bij elkaar in een kast. Dit scheelt al snel honderden euro's. Alles wat nog bruikbaar is uit de oude pc kan je zo overzetten.
Hierna kan je fijn zelf installeren wat je leuk vind. :)
Met desktops kan dit makkelijk, maar ik ben groot voorstander van laptops.
Zaffo schreef:Al van het bericht gehoord dat M$ brieven stuurt naar computer verkopers of ze alsjeblieft geen computers zonder besturingssysteem willen verkopen.... Of ze er dus even Windows op willen zetten.
M$ kennende volstrekt normaal. Het is aan de verkopers om hun verstand te gebruiken en de koper te laten kiezen.
Plaats reactie