Jabber Psi

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Samuël
    unknown unknown

Jabber Psi

Bericht door Samuël »

Ik heb sinds vandaag Jabber Psi. Er wordt me gevraagd om een JabberID aan te leggen. Wordt daarmee mijn internetadres bedoeld of wat precies?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

voor de nederlandse uitleg zie http://jabberweb.be/
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Of de Psi handleiding lezen: http://branders.name/projects/jabber/psi.nl/
Toegegeven, die is al wat ouder, maar nog altijd vrij nauwkeurig. ;-)
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Ik kan er niet inloggen op het forum dus nog één vraag: Hoe contact leggen met andere im's?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Hangt er van af wat je bedoelt met "andere im's". Bedoel je andere netwerken?
http://branders.name/projects/jabber/ps ... egistreren

Of bedoel je andere personen?

Als je voldoende Engels kan: http://psi-im.org/wiki/User_Guide


PS: als je mensen kent die Gmail gebruiken: hen kan je rechtstreeks toevoegen. Hun Gmail-adres is tevens hun Jabber-adres (GTalk is eigenlijk gewoon Jabber ;-) ).
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Andere im's: andere instant messengers. Zoals ICQ, MSN, Yahoo, ... Ik heb een account bij Jabberweb maar moet nu meestal (hoe kan het ook anders) MSN'ers toevoegen. Aan hotmailers geen gebrek. Gmailers ken ik niemand irl.
Gebruikersavatar
The Shadow Inc.
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 mei 2005, 0:50
Locatie: Hoeselt
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door The Shadow Inc. »

Ik heb net PSI gedownload en een jabber adres aangemaakt op JabberWeb, maar er is een probleempje.

Als ik me aanmeldt op PSI krijg ik een foutmelding dat het certificaat zelf ondertekend is. Ik heb het bij het aanmelden van de eerste keer thans geaccepteerd.

Hoe valt dit op te lossen?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ga naar Accountinstellingen, selecteer je account. Klik "wijzigen". Ga dan naar het tabblad "voorkeuren" en vink "Negeer SSL waarschuwingen aan". Voilà.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Het moet toch wel gebruiksvriendelijk worden. Ik blijf maar zoeken maar vind het niet. Misschien een idee voor toekomstige versies: In plaats van zelf transporten te moeten zoeken en en toevoegen, gewoon alles leiden met wizards. Voor sommige mensen (oa mezelf) is het wel ingewikkeld.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Samuël schreef:Het moet toch wel gebruiksvriendelijk worden. Ik blijf maar zoeken maar vind het niet. Misschien een idee voor toekomstige versies: In plaats van zelf transporten te moeten zoeken en en toevoegen, gewoon alles leiden met wizards. Voor sommige mensen (oa mezelf) is het wel ingewikkeld.
Ja, maar anderen willen helemaal geen wizard...

Psi is een Jabberclient met alles er op en er aan, maar ik ook meer voor de pro-gebruikers. Als je liever wizards hebt, dan schakel je beter over naar Gaim of Pandion.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

ByteWarrior schreef:maar anderen willen helemaal geen wizard...
Een optie inbouwen om de gebruiker te laten kiezen voor al dan niet wizard kan een oplossing zijn.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Samuël schreef:
ByteWarrior schreef:maar anderen willen helemaal geen wizard...
Een optie inbouwen om de gebruiker te laten kiezen voor al dan niet wizard kan een oplossing zijn.
Die discussie is al eens geweest op het Psi-forum. Er is al een wizard om een account aan te maken (en het heeft heel wat voeten in de aarde gehad eer die er kwam). Punt is dat Psi een Jabberclient is voor gebruikers die geen wizards willen, maar heel veel snufjes.

Als je een goed alternatief zoekt: http://www.pandion.be/
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Er zit niets anders op dan een andere Jabbermessenger te zoeken. Pandion is enkel Microsoft en het móet platformonafhankelijk zijn.
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Ik gebruik Pandion met een Jabber-account en een MSN-transport fab4.be. Dus waarom je denkt dat het enkel MSN is??? Op een andere PC gebruik ik Gaim. Gaat ook goed.
Harrie
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Samuël schreef:Er zit niets anders op dan een andere Jabbermessenger te zoeken.
Zo gemakkelijk geef ik niet op, hoor. Misschien brengen deze screenshots wat licht in de duisternis.
Plaats reactie