Welke linux besturingssysteem is "kind" vriendelij

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Jokke
Berichten: 17
Lid geworden op: 8 mei 2005, 8:20
    unknown unknown

Bericht door Jokke »

Sebazzz schreef:K3B en Amarok :D
Perfecte programma's, en K3B vindt ik persoonlijk beter dan Nero, en met Amarok kan ik ook me iPod beheren :D
Amarok lijkt idd wel een leuk progje, alleen bij mij werkt het niet perfect. Bij het afspelen van een playlist begint het steeds pas bij seconde 5 van een song, en da's niet de bedoeling natuurlijk... Op één of andere manier zal dit ongetwijfeld te verhelpen zijn, maar hoe weet ik nog niet :).
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Crépieux schreef:Bytheway, wat is het verschil tussen ogg vob (of zoiet) en mp's? Is er een kwaliteitsverschil? Kan het eerste met een mp3speler worden afgespeeld?
Simpel gezegd: Ogg Vorbis is Vrij, MP3 niet. MP3 wordt beschermd door patenten en voor het gebruik van de codec moet een licentie betaald worden.

Een Ogg Vorbis-bestand met dezelfde bitrate als een MP3-bestand is van betere kwaliteit.

Ogg Vorbis kan tegenwoordig op veel muziekspelers afgespeeld worden, maar MP3-ondersteuning wil niet automatisch zeggen Ogg Vorbis-ondersteuning. De iPod kan bijvoorbeeld nog altijd geen Ogg Vorbis afspelen.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Jokke schreef: Amarok lijkt idd wel een leuk progje, alleen bij mij werkt het niet perfect. Bij het afspelen van een playlist begint het steeds pas bij seconde 5 van een song, en da's niet de bedoeling natuurlijk... Op één of andere manier zal dit ongetwijfeld te verhelpen zijn, maar hoe weet ik nog niet :).
Heb je dat bij alle spelers, of alleen bij Amarok?
Afbeelding
Jokke
Berichten: 17
Lid geworden op: 8 mei 2005, 8:20
    unknown unknown

Bericht door Jokke »

adri schreef: Heb je dat bij alle spelers, of alleen bij Amarok?
Hoi adri,

Dat probleem heb ik enkel bij Amarok. Ik heb wel niet meer naar een oplossing gezocht :).
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Toevallig was ik zojuist mijn Amarok-instellingen aan het nalopen en vond een instelling waar je wellicht wat aan hebt: Instellingen --> Amarok instellen --> Afspelen (pauze invoegen --> 0 seconden). :)
Afbeelding
Plaats reactie