Formaat van te verzenden bericht

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Formaat van te verzenden bericht

Bericht door W Postelmans »

Een vraagje: telkens als ik een bericht wil verzenden vraagt TB me of ik het bericht als "platte tekst", als html of als "platte tekst en html" wil zenden. Dit gebeurt elke keer, ook als de bestemmeling reeds in een adresboek staat met "Verkiest berichten te ontvangen als HTML". Ik antwoordt steeds "zenden als HTML", omdat tegenwoordig vrijwel iedereen HTML berichten kan ontvangen.

Is er een manier om TB als default "HTML" (of wat er in de entry van het adresboek staat) te laten kiezen zonder mij lastig te vallen?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Formaat van te verzenden bericht

Bericht door Pettic »

Kijk eens in menu Extra> Opstellen> Algemeen: [Verzendopties].
Bij Tekstopmaak is een keuzevak waar je die vraag kunt uitzetten, bijvoorbeeld "Bericht toch als HTML verzenden"
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Formaat van te verzenden bericht

Bericht door W Postelmans »

Hallo Pettic,

Bedankt voor de hulp!!! Ik had al vele keren gezocht naar een setting die dat gedrag beinvloedt, maar vond ze niet. Ik veronderstel dat ik x-maal over deze setting heen had gekeken.

Daar stond inderdaad aangevinkt dat TB me moest vragen om een keuze te maken (is waarschijnlijk de default optie). Ik heb het veranderd en zal bij mijn volgende "send" eens kijken of ie nu niet meer vraagt wat ie moet doen. Indien nog problemen, kom ik hier eerstdaags terug.

Nogmaals bedankt!
Plaats reactie