Thunderbird kan bijlagen niet vinden

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Ornithol
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
    Windows 8.1 Mozilla

Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden

Bericht door Ornithol »

Eind maart krijgt de computer een upgrade naar Windows 10.
Ik zal hier verslag doen van de resultaten.

Mvg, Jan
Ornithol
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
    Windows 8.1 Mozilla

Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden

Bericht door Ornithol »

Op 14 maart j.l. kreeg ik een automatische update van Windows 8.1. Daarna was het probleem blijkbaar opgelost. Thunderbird kan nu weer bijlagen vinden. Maar voor hoe lang? Misschien is een upgrade naar Windows 10 toch verstandig hoewel ik hoor dat dan sommige programma's niet meer werken en sommige CD-ROM's niet meer toegankelijk zijn.

Mvg, Jan
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden

Bericht door Pettic »

Het is verstandig om toch over te stappen op Windows 10. Er komen nog wel beveiligingsaanpassingen maar er worden geen nieuwe functies meer toegevoegd aan 8.1.
De gratis update naar Windows 10 is alleen nog mogelijk via de door mij genoemde link en daar via "binnenhalen via deze directe link", dat is niet eindeloos mogelijk, dus haal 'm in ieder geval op en besluit later om hem te installeren.
Windows; Firefox; Thunderbird
Ornithol
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
    Windows 8.1 Mozilla

Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden

Bericht door Ornithol »

Bedankt Pettic,
Ik heb de tool gedownload en kan de upgrade naar W10 dus desgewenst wat later installeren.
Hopelijk heeft dat geen nare consequenties voor bestaande programma's.

Mvg, Jan
Ornithol
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
    Windows 10 Mozilla

Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden

Bericht door Ornithol »

Inmiddels Windows 8.1 vervangen door Windows 10. Maar het probleem blijft bestaan, Thunderbird hangt op zodra je een bijlage zoekt. Ik heb Thunderbird versie 52.6.0, geïnstalleerd op 19-2-2018.
Mijn kleinzoon kwam op het idee om de compatibiliteitsmodus in te stellen. Ik heb nu de modus Windows 7 aangevinkt en het probleem lijkt daarmee te zijn verholpen. Maar voor hoe lang? Overigens komt de compatibiliteitsmodus voor Windows 10 niet in het lijstje voor.

Mvg., Jan
Ornithol
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
    Windows 10 Mozilla

Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden

Bericht door Ornithol »

Gisteren een update van TB gekregen en verwerkt.
Het door mij aangebrachte vinkje bij de compatibiliteit Windows 7 is automatisch verwijderd en het probleem met de bijlagen schijnt nu te zijn opgelost. Het probleem is ontstaan na een update in februari en was dus blijkbaar een bug in TB.
Wel merkwaardig dat het slechts bij één van mijn drie computers problemen gaf.
Hopelijk is het probleem nu voorgoed opgelost.

Mvg. Jan
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden

Bericht door Torzan »

Kijkend naar de release notes voor 52.7.0 en de tekst "Searching message bodies of messages in local folders, including filter and quick filter operations, did not find content in message attachments", zou dat volgens de link complete list of changes op die pagina om deze bug kunnen gaan.

Hopelijk blijft het probleem nu weg. ;)
Plaats reactie