spam onvindbaar

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
wimapon
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 juni 2020, 7:43
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/83.0.4103.106 Safari/537.36

spam onvindbaar

Bericht door wimapon » 30 juni 2020, 8:27

LS,
Ik ben hier nieuw en heb een vraag waarop ik geen antwoord kan vinden.

Als ik mail krijg met attachments ( vooral grote ) kan ik die nergens vinden.
Ik vermoed dat het als spam gezien wordt, maar ik kan nergens iets vinden.

Ik gebruik Thunderbird 68.9.0 ( 32 bits)

Vast mijn dank
Wim

Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3557
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:77.0) Gecko/20100101 Firefox/77.0

Re: spam onvindbaar

Bericht door Pettic » 30 juni 2020, 8:46

Als eerste, hoe weet je dat je een dergelijk bericht hebt ontvangen? Krijgt de verzender een melding dat het bericht niet kan worden afgeleverd?
Het is mogelijk dat je provider e-mails met te grote bijlagen blokkeert. De verzender kan dat omzeilen door bijvoorbeeld Wetransfer te gebruiken, wat ook wel degelijk aan te raden is.
In Thunderbird bij de Accountinstellingen is bij elk account in te stellen waar ongewenste berichten naartoe moeten.
Windows; Firefox; Thunderbird

wimapon
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 juni 2020, 7:43
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/83.0.4103.106 Safari/537.36

Re: spam onvindbaar

Bericht door wimapon » 30 juni 2020, 11:41

Dankjewel Pettic,
Ik zie het nu. Ik zag niet dat helemaal links bij account instellingen ook nog dingen stonden.

ik heb er uitgebreid mee geexperimenteerd, door anderen me berichten te laten sturen.
Men krijgt geen melding dat het bericht niet verzonden kon worden, maar ik krijg het bericht niet.
Nu blijkt dat het de provider is, die het doet.

Bedankt voor je hulp
Wim

Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:77.0) Gecko/20100101 Firefox/77.0

Re: spam onvindbaar

Bericht door W Postelmans » 1 juli 2020, 10:02

Bij sommige providers worden bepaalde ontvangen berichten naar de "junk" (of "ongewenst") map van je mailboxen op de server verplaatst. Afhankelijk van hoe je je dan TB ingesteld hebt, kan het gebeuren dat de inhoud van die "junk" box niet naar je TB getransporteerd wordt en dat je die dan ook niet kan zien. Twee mogelijkheden die dit probleem kunnen veroorzaken zijn:
als je je account als POP3 ingesteld hebt, dan zie je de "junk" map van de server niet.
als je met IMAP werkt moet je aangeven dat ie de "junk" map ook moet downloaden. Ik meen dat de "junk" map "by default" niet gecownloaded wordt.

Kijk ook best eens via webmail in je server mailboxen, en verplaats indien nodig alles van de "junk" map aldaar naar je "inbox" op de server.