bijlage

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
slawomir1959
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 juli 2020, 17:16
    Windows 10 Chrome

bijlage

Bericht door slawomir1959 »

hoe kan ik een bijlage bv een foto toevoegen als een losse bijlage zodat de ontvanger die bijlage niet meteen onder mijn tekst ziet maar enkel als een bijlage vermeld ergens boven, zo was het bij windows live mail.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: bijlage

Bericht door Pettic »

Een bijlage voeg je toe met behulp van de paperclip rechtsboven of via menu Bestand> Bijlage.
Het is aan de ontvanger hoe die de bijlage (foto) wil tonen, in de tekst of als bijlage.
In Thunderbird stel je dat in via de configuratie-editor (menu Opties> Geavanceerd> Algemeen: [Configuratie-editor].
Daar zet je bij mail.inline_attachments de waarde false.
Windows; Firefox; Thunderbird
slawomir1959
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 juli 2020, 17:16
    Windows 10 Chrome

Re: bijlage

Bericht door slawomir1959 »

dit heb ik getest en voor mijzelf ingesteld. dit werkt maar het probleem is dat de ontvanger die op deze manier wil,dit moet instellen dat ingewikkeld is . bij wlm was dat niet nodig - ik kon bij verzenden kiezen hoe de ontvanger mijn bijlage kan ontvangen/zien.hier als verzender heb ik geen keuze en dat mis ik bij zo`n grote software.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: bijlage

Bericht door Pettic »

Als je in TB kiest om de foto als bijlage te versturen dan is het ook een bijlage.
Indien je in de berichttekst een afbeelding opneemt dan komt die bij de ontvanger ook in de tekst te staan.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je anders vooraf kunt bepalen hoe de ontvanger de foto ziet.
Ik heb nog eens nagekeken hoe dat bij Windows Live Mail ging, maar ook daar kun je kiezen tussen bijlage en in de tekst. Dat is dus hetzelfde als in TB.
Windows; Firefox; Thunderbird
slawomir1959
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 juli 2020, 17:16
    Windows 10 Chrome

Re: bijlage

Bericht door slawomir1959 »

er zijn 3 manieren bv een foto te vezenden:de verzender kan bepalen hoe: 1.toevoegen -boven links..hij ziet de foto in de tekst, 2.hij klikt op het paperclipje 3.hij klikt rechts boven onder het pijltje: van 2 en 3 hij ziet foto`s in dat windowtje rechts boven...en nu ontvanger - hij ziet foto in al die 3 manieren in de tekst!het probleem met deze software is : als de verzender een manier van die 3 kiest dan heeft dit geen invloed op de manier waarop de ontvanger de foto krijgt! als de verzender die foto niet in de tekst wil zien maar onder als losse bijlage /manier 3 van de verzender / moet hij dit instellen!!! wat niet simpel is want dit staat niet bij de basis instellingen.dat was niet nodig in wlm:
de manier gekozen door verzender was dezelfde manier bij de ontvanger.
Plaats reactie