Telkens wachtwoord ingeven voor het verzenden van mails

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
pompierke58
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 december 2019, 10:54
    Windows 10 Firefox

Telkens wachtwoord ingeven voor het verzenden van mails

Bericht door pompierke58 »

Hallo
Sedert eergisteren moet ik telkens een wachtwoord invoeren wanneer ik een mail wil verzenden. Het vinkje staat aan bij wachtwoordbeheerder.
Wel heb ik het programma opnieuw geïnstalleerd en dan is het probleem begonnen. Hoe kan ik dit veranderen?
M.v.g.
Berke
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Telkens wachtwoord ingeven voor het verzenden van mails

Bericht door Pettic »

Een zoektocht op internet levert een mogelijke oplossing http://kb.mozillazine.org/Password_not_ ... derbird%29. Open de profielmap, te vinden via menu Help> Probleemoplossingsinformatie en klik daar op Profielmap: [Map openen].
Sluit TB en verwijder (of hernoem) het bestand pkcs11.txt. Start daarna TB op en probeer het opnieuw.
Windows; Firefox; Thunderbird
pompierke58
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 december 2019, 10:54
    Windows 10 Firefox

Re: Telkens wachtwoord ingeven voor het verzenden van mails

Bericht door pompierke58 »

Bedankt voor het antwoord.
Ik heb een probleem. Ik versta geen Engels.
Ondertussen heb ik de pc helemaal opnieuw geïnstalleerd, alsook de laatste versie van Thunderbird. Bij een bepaalde mailadres heb ik problemen. Het adres is van Scarlet en mijn provider is Telenet. In bijlage de verschillende foutmeldingen.
Bijlagen
probleem.png
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Telkens wachtwoord ingeven voor het verzenden van mails

Bericht door Pettic »

Volgens Telenet dien je voor het verzenden van berichten (smtp) de volgende instellingen gebruiken.
Stel Authenticated SMTP in
AUTHENTICATED SMTP
SERVERNAAM: smtp.telenet.be
POORT: 587
BEVEILIGINGSTYPE: TLS
Daarnaast natuurlijk de gebruikersnaam (volledig Telenet/Scarlet e-mailadres) en wachtwoord.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie