Gebruik van <del> - key in een email-bericht

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
newbie
    unknown unknown

Bericht door newbie »

Robby,

Wellicht is de volgende extensie iets voor je?

Volg de link: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=118125

Groeten,

N.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Lijkt me inderdaad precies wat Robby nodig heeft :)
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Handig....

Deze zou ik zelf niet snel gevonden hebben. Ik ga 'm eens uitproberen. Bedankt voor de tip!

Groet

Robby
newbie
    unknown unknown

Bericht door newbie »

Graag gedaan.

Ik heb hem zelf ook uitgeprobeerd en het werkt uitstekend.

Groeten,

N.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Robby schreef:Mijn vrouw vond 'm terug in de prullenbak. Snapte niet wat er gebeurde en deed in de prullenbak (ja... heel dom) nogmaals de zelfde handeling. En toen was het bericht definitief weg.
Thunderbird had op dat moment iets moeten vragen als: 'Weet u zeker dat u dit bericht wil verwijderen?'
Dan zou dit probleem ook niet voorgekomen zijn. Ik zou het als een bug in bugzilla melden.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Toen ik haar uitlegde wat er was gebeurd, was dat ook de reactie van mijn vrouw Z_God
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Z_God schreef:Thunderbird had op dat moment iets moeten vragen als: 'Weet u zeker dat u dit bericht wil verwijderen?'
Dan zou dit probleem ook niet voorgekomen zijn. Ik zou het als een bug in bugzilla melden.
Normaalgezien vraagt een programma één keer of je iets wilt verwijderen. Andere programma's kiezen voor een alternatieve aanpak en werken met een prullenmand (zoals Thunderbird).

Je moet een prullenmand zien als een soort tweede kans. Als je het dan wilt verwijderen, dan moet je het uit de prullenmand verwijderen. Ik vind het eigenlijk zelfs al vrij ver gaan met de prullenmand. Met deze manier van werken moet ik eigenlijk mijn verwijderde mails 2x deleten... .

Waarmee ik gewoon wil zeggen: je kan een computerprogramma ook 50x laten vragen of je die mail/dat bestand wel wilt verwijderen, dan slagen sommige mensen er nog in om een bestand/mail te verwijderen dat eigenlijk niet verwijderd had moeten worden. Elke keer als je iets verwijderd, moet je twee maal nadenken, en ik vind dat je daartoe niet gedwongen moet worden door de pc, maar dat je dit zelf moet doen.

PS. Ik snap wel dat sommige niet-geeks graag elke keer een bevestigingsvenstertje zien, maar dat vertraagt alles alleen maar, en uiteindelijk helpt het toch niet (want hoevelen lezen dat venstertje nog als het verschijnt? Ze klikken maar op OK om het te laten verdwijnen).
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Dat is ook weer waar.
Alhoewel ik het wel fijn vind dat alles in de prullenbak komt.

Uiteindelijk heeft ieder zo toch z'n voorkeuren. Je kunt er ook weer voor kiezen om een mogelijkheid te bieden die voorkeuren door de gebruiker zelf te laten opgeven, maar ik denk dat de programmacode dan wel lang zal worden....
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Robby schreef:Uiteindelijk heeft ieder zo toch z'n voorkeuren. Je kunt er ook weer voor kiezen om een mogelijkheid te bieden die voorkeuren door de gebruiker zelf te laten opgeven, maar ik denk dat de programmacode dan wel lang zal worden....
Met een beetje geluk maakt iemand wel een extensie die net doet wat jij wilt. Het probleem met extensies is dat je er soms lang moet op wachten .... :?
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Voor mij is z'n extentie niet echt nodig. Het gaat me er meer om dat dit soort dingen nieuwe gebruikers af kan schrikken. Als ze extenties gaan gebruiken, dan zijn ze zo ervaren dat ze de extentie eigenlijk niet meer nodig hebben, want dan snappen ze wel wat er gebeurd.

Hoogstens heeft dat als effect dat een ervaren gebruiker TB installeerd bij een onervaren/nieuwe gebruiker, dat die ervaren gebruiker meteen kijkt welke extenties meteen geinstalleerd moeten worden om te voorkomen dat de nieuweling voortijdig afhaakt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Robby schreef:Voor mij is z'n extentie niet echt nodig. Het gaat me er meer om dat dit soort dingen nieuwe gebruikers af kan schrikken. Als ze extenties gaan gebruiken, dan zijn ze zo ervaren dat ze de extentie eigenlijk niet meer nodig hebben, want dan snappen ze wel wat er gebeurd.
Je zou standaard met de installatie enkele veelgebruikte extensies mee kunnen leveren. Dan hoeft iemand nog niet te weten wat een extensie is, maar kan hier toch al wel gebruik van maken.
Maar dan zul je moeten bepalen welke extensies iedereen wel nodig heeft. Maar als iedereen de extensie nodig heeft, dan had het ook niet als extensie ontwikkeld hoeven worden, maar had het een integraal onderdeel van Firefox/Mozilla kunnen worden.

Naar verloop van tijd komt men vanzelf erachter dat Mozilla nog oneindig ver uit te breiden is en dan is de weg naar update.mozilla.org of ExtensionsMirror snel gevonden. Ook als je de berichtgeving op MozBrowser.nl een beetje volgt, dan krijg je ook al de nodige handige extensies mee.

Overigens hebben we hier al een stuk over extensies uitgelegd:
http://www.mozbrowser.nl/wiki/wiki.phtm ... =Extensies
Iedereen die vindt dat die uitleg voor verbetering vatbaar is kan zelf een Wiki-account aanmaken, daarmee inloggen en de uitleg verbeteren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Maxx
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 december 2004, 22:28
Locatie: Soest
    unknown unknown

Bericht door Maxx »

ByteWarrior schreef:
Z_God schreef: Ik vind het eigenlijk zelfs al vrij ver gaan met de prullenmand. Met deze manier van werken moet ik eigenlijk mijn verwijderde mails 2x deleten... .
Helemaal mee eens. Is er toevallig niet een mogelijkheid om bij afsluiten van het programma de prullenbak automatisch te legen ? Dat vond ik nou één van de weinige goede opties bij Outlook Express.
Maxx
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 december 2004, 22:28
Locatie: Soest
    unknown unknown

Bericht door Maxx »

Laat maaarrrrrr... ik vind toevallig zojuist de instelling hiervoor. Een beetje onhandig weggestopt onder Accountinstellingen, maar daar staat hij dan....Berichtenopslag: Prullenbak leegmaken bij afsluiten....

WOOHOOOO :D 8) :wink:
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Maxx schreef:Laat maaarrrrrr... ik vind toevallig zojuist de instelling hiervoor. Een beetje onhandig weggestopt onder Accountinstellingen, maar daar staat hij dan....Berichtenopslag: Prullenbak leegmaken bij afsluiten....

WOOHOOOO :D 8) :wink:
Vind ik niet een beetje onhandig... je kan nu per account deze instelling veranderen...
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Mijn vrouw vond 'm terug in de prullenbak. Snapte niet wat er gebeurde en deed in de prullenbak (ja... heel dom) nogmaals de zelfde handeling
is ze blond?

Jullie zoeken het allemaal veeeeeeeeeeeeeeeel te ver. Als je een mailtje opent in TB.
File
Print previeuw
Scale instellen op Shrink to fit in page of als dat niet lukt het % verkleinen tot het wel past
en dan printen maar
Je kan het ook instellen bij
File
Page set up
Dus meerdere mogelijkheden om het op 1 a4 te krijgen.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie