Newbie - importeren email vanuit Outlook

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Gebruikersavatar
djiezusfriek
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 september 2004, 15:23
Locatie: Weert
    Windows 10 Firefox

Newbie - importeren email vanuit Outlook

Bericht door djiezusfriek »

Hallo Allemaal,

Ik ben een kersverse Mozilla en Thunderbird gebruiker en na drie weken heeft Mozilla mij al overtuigd! Wat een verademing vergeleken bij IE.

Ook Outlook mag van mij verbannen worden. Ik heb geprobeerd iets te vinden over het importeren van Outlookbestanden in Thunderbird maar ik heb zo snel niets gevonden. :oops:
Wie kan mij helpen? Is er een handige gebruiksaanwijzing in Engels of Nederlands op het web te vinden?

Inmiddels heb ik de optie gevonden maar het werkt niet. Hij importeert een aantal mappen komt daarna met een foutmelding en de mappen die in Thunderbird zijn ontstaan bevat geen berichten. Wie kan me helpen? :?
Het adresboek is wel goed gegaan.

Alvast bedankt! :idea:
Laatst gewijzigd door djiezusfriek op 11 september 2004, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Rolf Simons
www.spreadfirefox.nl
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Volgens mij kan dit via Thunderbird zelf...

Ga naar Tools | Import. Je krijgt nu een dialoogvenster dat je hierbij helpt.

(Bron)

Edit: Welkom op het forum by the way 8)
Gebruikersavatar
djiezusfriek
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 september 2004, 15:23
Locatie: Weert
    unknown unknown

Bericht door djiezusfriek »

sc00zy schreef:Volgens mij kan dit via Thunderbird zelf...

Ga naar Tools | Import. Je krijgt nu een dialoogvenster dat je hierbij helpt.
Bedankt voor de tip. Het blijkt dat je mappenstructuur in Outlook niet al te vertakt moet zijn, anders gaat het mis, ook lege mappen slikt Thunderbird niet graag. Na een paar uur puzzelen ben ik een heel eind. En ik ben erg tevreden over de gebruiksvriendelijkheid. :D
Met vriendelijke groet,

Rolf Simons
www.spreadfirefox.nl
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

djiezusfriek schreef:Bedankt voor de tip. Het blijkt dat je mappenstructuur in Outlook niet al te vertakt moet zijn, anders gaat het mis, ook lege mappen slikt Thunderbird niet graag.
Niets is perfect. ;-)
Na een paar uur puzzelen ben ik een heel eind. En ik ben erg tevreden over de gebruiksvriendelijkheid. :D
Leuk om te horen dat er een nieuwe TB-aanhanger is bijgekomen!! :)
Veel plezier met TB!!
Gesloten