TB foutmeldingen- ergens te melden ?.

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Kropotkin
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mei 2004, 8:10
    unknown unknown

TB foutmeldingen- ergens te melden ?.

Bericht door Kropotkin »

Hoi,

Ik gebruik TB 0.7.3 (niet vertaalde versie) ook als newsreader.
Soms, maar met enige regelmaat, wordt er een foutmelding (door Windows)
gegenereerd die er voor zorgt dat TB wordt afgesloten.
Dit gebeurt eigenlijk alleen via popupmenu : Mark>>All threads as read.

Is daar iets van bekend? Bestaat er ergens een buglist? ...

--
Pjotr
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Geen problemen hier.

In mijn contextmenu (dat bedoel je toch met popup menu?) heb ik alleen de optie Mark > All read en die werkt dus zoals het zou moeten zonder Windows foutmeldingen (een crash)

Als je het probleem opgelost wilt hebben zou ik een nieuwe profiel aanmaken in Thunderbird, ik verwacht dat je problemen dan over zullen zijn.

Als je een echte bug in Thunderbird gevonden hebt kun je die melden in bugzilla, de bugdatabase van Mozilla. Je vind deze op bugzilla.mozilla.org. Eerst eventjes zoeken of de bug toevallig niet bestaat en anders kun je hem zelf aanmaken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: TB foutmeldingen- ergens te melden ?.

Bericht door nirwana »

Kropotkin schreef:Is daar iets van bekend? Bestaat er ergens een buglist?
Ja hoor, aan bugs geen gebrek: http://bugzilla.mozilla.org
Alleen moet je hier de omschrijving van bug wel erg ruim zien. In dit systeem kan namelijk alles geplaatst worden waarvan iemand denkt dat Mozilla er iets aan kan hebben. Dus als je vindt dat Mozilla een bepaald protocol zou moeten ondersteunen of op een bepaalde manier (bijvoorbeeld vergelijkbaar met een ander programma) zou moeten werken dan kun je dat als een bug (of eigenlijk een Request for Enhancement (RFE) in Bugzilla vermelden.

Zelfs als je een website hebt die het niet goed doet onder Mozilla-software, dan kun je daarvoor een bugreport aanmaken (onder Tech Evangelism). Gelukkig hebben we daarvoor in Nederland de blacklist van ProMozilla.nl.

Overigens is Bugzilla ook meteen een product van de Mozilla-organisatie. Dat houdt in dat het een opensource systeem is waarmee ook andere projecten en organisaties hun 'bugs' kunnen 'tracken en tracen'.
Zie www.bugzilla.org voor meer informatie over het product zelf.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Gert-Paul schreef: In mijn contextmenu (dat bedoel je toch met popup menu?)
Ja, kon ff niet op de juiste naam komen.
heb ik alleen de optie Mark > All read en die werkt dus zoals het zou moeten zonder Windows foutmeldingen (een crash)
Sorry, heb een mix gemaakt van 'Thread as Read' en 'All Read'. Ik bedoel dus 'Thread as Read' . Het gaat niet altijd fout alleen soms, lijkt wel als er veel gebruikt van is gemaakt.
De appcompat.txt (file aangemaakt door Windows) begint met een probleem met de 'nspr4.dll.' (Netscape) .
Als je het probleem opgelost wilt hebben zou ik een nieuwe profiel aanmaken in Thunderbird, ik verwacht dat je problemen dan over zullen zijn.
Misschien, maar het probleem doet zich op 2 plekken voor, zowel met Outlook als default mail client en op de andere met TB als default mail client.
Als je een echte bug in Thunderbird gevonden hebt kun je die melden in bugzilla, de bugdatabase van Mozilla. Je vind deze op bugzilla.mozilla.org. Eerst eventjes zoeken of de bug toevallig niet bestaat en anders kun je hem zelf aanmaken.
Thanx,

(ook Martijn - Nirwana - voor zijn antwoord)

--
Pjotr
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie