extensie installeren mislukt

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
emmo
    unknown unknown

extensie installeren mislukt

Bericht door emmo »

Het installeren van extensie's gaat hier heel slecht. Ik heb de browser al eens verwijderd (via add/remove software, folder in program files, en folder in doc and settings (profile folder)) . Hierna was ik in staat om twee extensie 's te isntalleren, maar vervolgens werkt het weer niet. Hij laad ze wel, laat ze zien in de manager, maar ik krijg vervolgens een dl error. Ik gebruik de laastste nightly build (0.10RC), maar heb deze problemen al eerder gehad.

wat kan hier de oorzaak van zijn?

mvg,

emmo
emmo
    unknown unknown

verkeerd geplaatst.

Bericht door emmo »

sorry, zou een mod deze op de juiste plek willen zetten? :roll:

thanx,

emmo
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: extensie installeren mislukt

Bericht door Gert-Paul »

emmo schreef:Het installeren van extensie's gaat hier heel slecht. Ik heb de browser al eens verwijderd (via add/remove software, folder in program files, en folder in doc and settings (profile folder)) . Hierna was ik in staat om twee extensie 's te isntalleren, maar vervolgens werkt het weer niet. Hij laad ze wel, laat ze zien in de manager, maar ik krijg vervolgens een dl error. Ik gebruik de laastste nightly build (0.10RC), maar heb deze problemen al eerder gehad.

wat kan hier de oorzaak van zijn?

mvg,

emmo
Gebruik je nog 0.10PR RC of de echte 0.10PR die gisteren officieel gelanceerd is? Deze laatste is gewoon een officiële build (milestone) net als 0.8 en 0.9 dat waren en hij werkt nog beter ook :D!

Zou je kunnen vertellen welke extensies je geprobeerd hebt en welke foutmelding er verscheen. Ik zou met namelijk kunnen voorstellen dat je een melding kreeg dat het versienummer niet hoog genoeg was van je extensie. De twee extensies die wel gelukt zijn, hebben volgensmij wel het juiste versienummer.

Als je sommige extensies toch wilt installeren kun je op www.extensionsmirror.nl wel aangepaste versies vinden die wel goed moeten installeren.

Wat ook mogelijk is, is about:config in je adresbalk intypen en naar extensions.lastAppVersion zoeken. Als je die naar 0.9 veranderd dan zou je ook de meeste extensies voor 0.9 moeten kunnen installeren. Het kan echter zijn dat er wat dingen veranderd zijn waarom een extensie niet meer werkt, dat is dan ook de reden van dit systeem dat er eerst gecontoleerd moet worden of het nog wel werkt.
emmo
    unknown unknown

Bericht door emmo »

hoi Gert-Paul,

ik heb nu de 1.0 PR (NF), en de selectie op de website voor extensie's op auto laten staan, en die geeft ook keurig 1.0PR aan.

de extensie's die hier mislukken zijn, bug me not (download error), paste and go, (laad dan niet eens meer)

mvg,

emmo
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

emmo schreef:hoi Gert-Paul,

ik heb nu de 1.0 PR (NF), en de selectie op de website voor extensie's op auto laten staan, en die geeft ook keurig 1.0PR aan.

de extensie's die hier mislukken zijn, bug me not (download error), paste and go, (laad dan niet eens meer)

mvg,

emmo
Ik zou je eerst eens aanraden om de échte 1.0PR te downloaden van www.mozilla.org. Ik weet zo niet precies tot wanneer er (NF) in het versie-nummer stond, maar ik verwacht dat hij iets meer dan een week oud is.

Van welke site download je trouwens de extensies, van update.mozilla.org of een andere site? Het zou namelijk aan de servers zelf kunnen liggen.
Verder vraag ik me af of je deze melding krijgt nadat je 'Install' hebt gekozen in de melding om te vragen of de extensie echt wilde installeren of dat het daarvoor gebeurd?

Kun je ook vertellen met welke extensies je geen problemen had.
NoiZe
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 juni 2004, 16:49
    unknown unknown

Bericht door NoiZe »

Ben erg beniewd of die nu wel met Norman AV om kan gaan. Eens even proberen.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

NoiZe schreef:Ben erg beniewd of die nu wel met Norman AV om kan gaan. Eens even proberen.
Je bent benieuwd of Norman AV nu wel met Thunderbird kan omgaan bedoel je 8)
NoiZe
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 juni 2004, 16:49
    unknown unknown

Bericht door NoiZe »

Inderdaad :P
emmo
    unknown unknown

met nieuwe versie stuk beter

Bericht door emmo »

ok, ik heb dus de laatste RC er nu op staan, en dit lijkt beter te gaan. Ik was in de veronderstelling dat ik dat eigenlijk ook had :)

dank allen voor het meedenken.

groetjes,

emmo

ps, Noize, neem een echte AV..! www.eset.com
NoiZe
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 juni 2004, 16:49
    unknown unknown

Re: met nieuwe versie stuk beter

Bericht door NoiZe »

Al 1 crash..
emmo schreef:ps, Noize, neem een echte AV..! www.eset.com
:P
Plaats reactie