Thunderbird 'onzichtbaar'
- djiezusfriek
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11 september 2004, 15:23
- Locatie: Weert
Thunderbird 'onzichtbaar'
Help, help, help.
Na het installeren van Folderpane start Thunderbird nogwel op maar verschijnt niet meer - het is als het ware onzichtbaar. Zelfs een systeemherstel heeft niet geholpen.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Wie weet raad?!
In het procesvenster van Taakbeheer verschijnt wuauclt.exe ook soms Thunderbird.exe. Ik ben een beetje radeloos en moet een aantal belangrijke emails verzenden.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Rolf
Na het installeren van Folderpane start Thunderbird nogwel op maar verschijnt niet meer - het is als het ware onzichtbaar. Zelfs een systeemherstel heeft niet geholpen.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Wie weet raad?!
In het procesvenster van Taakbeheer verschijnt wuauclt.exe ook soms Thunderbird.exe. Ik ben een beetje radeloos en moet een aantal belangrijke emails verzenden.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Rolf
- FFuser
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
- Locatie: Antwerpen belgium
probeer een thunderbird op te starten met de profielmananger
(start->uitvoeren->"schijf:\mapnaarthunderbird\thunderbird.exe" -P)
Maak dan een nieuw profiel aan en start dan thunderbird nog eens op (met dat nieuw profiel uiteraard)
Hier kan je dan nieuwe accounts maken en mails versturen
Als je dan nog eens tijd hebt kun je met mozbackup de mails invoeren van je oude profiel (dit kan uiteraard eerst maar als je die mails dringend moet versturen(binnen nu en 10 minuten))
(start->uitvoeren->"schijf:\mapnaarthunderbird\thunderbird.exe" -P)
Maak dan een nieuw profiel aan en start dan thunderbird nog eens op (met dat nieuw profiel uiteraard)
Hier kan je dan nieuwe accounts maken en mails versturen
Als je dan nog eens tijd hebt kun je met mozbackup de mails invoeren van je oude profiel (dit kan uiteraard eerst maar als je die mails dringend moet versturen(binnen nu en 10 minuten))
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1. Gecko/20051111 Firefox/1.5
- sc00zy
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Ik heb precies hetzelfde gehad...
Gewoon je profiel even backuppen, Thunderbird deinstalleren, je profiel verwijderen, Thunderbird installeren en je backup weer terugzetten...
Backups maak ik altijd met MozBackup.
Je profiel kun je vinden op C:\Documents and Settings\Jouw Naam\Application Data\Thunderbird\Profiles\Jouw Profiel...
Daarna Folderpane Tools niet meer installeren
Gewoon je profiel even backuppen, Thunderbird deinstalleren, je profiel verwijderen, Thunderbird installeren en je backup weer terugzetten...
Backups maak ik altijd met MozBackup.
Je profiel kun je vinden op C:\Documents and Settings\Jouw Naam\Application Data\Thunderbird\Profiles\Jouw Profiel...
Daarna Folderpane Tools niet meer installeren
- ByteWarrior
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
- Locatie: Tielt-Winge, België
- Contacteer:
- sc00zy
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
- Locatie: Assen
- Contacteer:
- djiezusfriek
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11 september 2004, 15:23
- Locatie: Weert
Ik had mijn profiel gebackupt met Mozbackup, echter daarna de hele riedel uitgevoerd. Backup teruggezet en weer hetzelfde euvel. Dus denk ik, Backup uitvoeren van een dag eerder - helaas ook weer.sc00zy schreef:Gewoon je profiel even backuppen, Thunderbird deinstalleren, je profiel verwijderen, Thunderbird installeren en je backup weer terugzetten...
Vreemd dat in een andere thread, bij 0.8 het wel werktsc00zy schreef:Daarna Folderpane Tools niet meer installeren.
MIJN OPLOSSING
Ik heb nu een kopie van mijn profiel neergezet elders op mijn harde schijf. Thunderbird gedeinstalleerd, het profiel daarna verwijderd en Thunderbird opnieuw geinstalleerd, een nieuw profiel gemaakt, zoals TB vraagt en een nieuw account.
Daarna heb ik alleen maar mijn mailfolders uit de gekopieerde map teruggezet. Dat werkt maar al mijn andere accounts e.d. moet ik nog gaan doen (als ik straks weer thuis ben).
Wie kan mij vertellen welke onderdelen uit de kopie-profielmap ik zonder problemen kan terugzetten en waar zich waarschijnlijk de oorzaak bevind? Want het terugzetten van een backup veroorzaakt hetzelfde euvel weer. Als dat lukt scheelt mij dat een hoop instellingen en accouts aanmaken.
In ieder geval bedankt voor jullie snelle reactie, mijn mails zijn nog op tijd verstuurd.
- sc00zy
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
- Locatie: Assen
- Contacteer:
MozBackup neemt geen extensies mee in zijn backup, dus dat zou het probleem niet kunnen geven bij een nieuwe installatie.djiezusfriek schreef:Ik had mijn profiel gebackupt met Mozbackup, echter daarna de hele riedel uitgevoerd. Backup teruggezet en weer hetzelfde euvel. Dus denk ik, Backup uitvoeren van een dag eerder - helaas ook weer.
Welke thread? Heb je misschien een link?djiezusfriek schreef:Vreemd dat in een andere thread, bij 0.8 het wel werkt
- djiezusfriek
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11 september 2004, 15:23
- Locatie: Weert
Het is in deze thread http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=1074sc00zy schreef:Welke thread? Heb je misschien een link?
En volgens mij geef jezelf het antwoord.
- sc00zy
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Toen had ik 0.8 zelf nog niet draaien waarschijnlijk...djiezusfriek schreef:Het is in deze thread http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=1074sc00zy schreef:Welke thread? Heb je misschien een link?
En volgens mij geef jezelf het antwoord.
- djiezusfriek
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11 september 2004, 15:23
- Locatie: Weert
Okay, dat verklaard genoeg.sc00zy schreef: Toen had ik 0.8 zelf nog niet draaien waarschijnlijk...
Heb jij hier een passend antwoord op?djiezusfriek schreef:Wie kan mij vertellen welke onderdelen uit de kopie-profielmap ik zonder problemen kan terugzetten en waar zich waarschijnlijk de oorzaak bevind? Want het terugzetten van een backup veroorzaakt hetzelfde euvel weer. Als dat lukt scheelt mij dat een hoop instellingen en accouts aanmaken.
- ByteWarrior
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
- Locatie: Tielt-Winge, België
- Contacteer:
Als je denkt dat je probleem daar ligt, dan zou ik het stap voor stap aanpakken. Kopieer enkele files uit je profiel en start TB. Werkt het nog? Goed. Anders zit de boosdoener daartussen. Ga zo even door tot je al de nodige bestanden verzameld hebt.djiezusfriek schreef:Wie kan mij vertellen welke onderdelen uit de kopie-profielmap ik zonder problemen kan terugzetten en waar zich waarschijnlijk de oorzaak bevind? Want het terugzetten van een backup veroorzaakt hetzelfde euvel weer. Als dat lukt scheelt mij dat een hoop instellingen en accouts aanmaken.
Ik kan hier wel enkele bestanden opnoemen, maar als er één daarvan corrupt (kapot) is, dan is je probleem nog niet opgelost...