Thunderbird 'onzichtbaar'

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
djiezusfriek
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 september 2004, 15:23
Locatie: Weert
    unknown unknown

Thunderbird 'onzichtbaar'

Bericht door djiezusfriek »

Help, help, help.

Na het installeren van Folderpane start Thunderbird nogwel op maar verschijnt niet meer - het is als het ware onzichtbaar. Zelfs een systeemherstel heeft niet geholpen.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Wie weet raad?!

In het procesvenster van Taakbeheer verschijnt wuauclt.exe ook soms Thunderbird.exe. Ik ben een beetje radeloos en moet een aantal belangrijke emails verzenden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Rolf :(
Met vriendelijke groet,

Rolf Simons
www.spreadfirefox.nl
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

probeer een thunderbird op te starten met de profielmananger
(start->uitvoeren->"schijf:\mapnaarthunderbird\thunderbird.exe" -P)
Maak dan een nieuw profiel aan en start dan thunderbird nog eens op (met dat nieuw profiel uiteraard)
Hier kan je dan nieuwe accounts maken en mails versturen

Als je dan nog eens tijd hebt kun je met mozbackup de mails invoeren van je oude profiel (dit kan uiteraard eerst maar als je die mails dringend moet versturen(binnen nu en 10 minuten))
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik heb precies hetzelfde gehad...

Gewoon je profiel even backuppen, Thunderbird deinstalleren, je profiel verwijderen, Thunderbird installeren en je backup weer terugzetten...

Backups maak ik altijd met MozBackup.
Je profiel kun je vinden op C:\Documents and Settings\Jouw Naam\Application Data\Thunderbird\Profiles\Jouw Profiel...

Daarna Folderpane Tools niet meer installeren ;)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

sc00zy schreef:Ik heb precies hetzelfde gehad...
Hier net hetzelfde voorgehad. Net na een nieuwe installatie, dus waarschijnlijk was er daar iets misgelopen. Volg de instructies van sc00zy en je raakt er wel uit (een simpele herinstallatie is meestal voldoende).
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Het overkwam mij nadat ik 0.8 had geinstalleerd waarmee de huidige versie van Folderpane Tools niet werkt.
Gebruikersavatar
djiezusfriek
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 september 2004, 15:23
Locatie: Weert
    unknown unknown

Bericht door djiezusfriek »

sc00zy schreef:Gewoon je profiel even backuppen, Thunderbird deinstalleren, je profiel verwijderen, Thunderbird installeren en je backup weer terugzetten...
Ik had mijn profiel gebackupt met Mozbackup, echter daarna de hele riedel uitgevoerd. Backup teruggezet en weer hetzelfde euvel. Dus denk ik, Backup uitvoeren van een dag eerder - helaas ook weer.
sc00zy schreef:Daarna Folderpane Tools niet meer installeren.
Vreemd dat in een andere thread, bij 0.8 het wel werkt :!: :?:

MIJN OPLOSSING
Ik heb nu een kopie van mijn profiel neergezet elders op mijn harde schijf. Thunderbird gedeinstalleerd, het profiel daarna verwijderd en Thunderbird opnieuw geinstalleerd, een nieuw profiel gemaakt, zoals TB vraagt en een nieuw account.
Daarna heb ik alleen maar mijn mailfolders uit de gekopieerde map teruggezet. Dat werkt maar al mijn andere accounts e.d. moet ik nog gaan doen (als ik straks weer thuis ben).

Wie kan mij vertellen welke onderdelen uit de kopie-profielmap ik zonder problemen kan terugzetten en waar zich waarschijnlijk de oorzaak bevind? Want het terugzetten van een backup veroorzaakt hetzelfde euvel weer. Als dat lukt scheelt mij dat een hoop instellingen en accouts aanmaken.

In ieder geval bedankt voor jullie snelle reactie, mijn mails zijn nog op tijd verstuurd. :)
Met vriendelijke groet,

Rolf Simons
www.spreadfirefox.nl
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

djiezusfriek schreef:Ik had mijn profiel gebackupt met Mozbackup, echter daarna de hele riedel uitgevoerd. Backup teruggezet en weer hetzelfde euvel. Dus denk ik, Backup uitvoeren van een dag eerder - helaas ook weer.
MozBackup neemt geen extensies mee in zijn backup, dus dat zou het probleem niet kunnen geven bij een nieuwe installatie.
djiezusfriek schreef:Vreemd dat in een andere thread, bij 0.8 het wel werkt :!: :?:
Welke thread? Heb je misschien een link?
Gebruikersavatar
djiezusfriek
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 september 2004, 15:23
Locatie: Weert
    unknown unknown

Bericht door djiezusfriek »

sc00zy schreef:Welke thread? Heb je misschien een link?
Het is in deze thread http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=1074
En volgens mij geef jezelf het antwoord.
Met vriendelijke groet,

Rolf Simons
www.spreadfirefox.nl
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

djiezusfriek schreef:
sc00zy schreef:Welke thread? Heb je misschien een link?
Het is in deze thread http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=1074
En volgens mij geef jezelf het antwoord.
:oops: Toen had ik 0.8 zelf nog niet draaien waarschijnlijk...
Gebruikersavatar
djiezusfriek
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 september 2004, 15:23
Locatie: Weert
    unknown unknown

Bericht door djiezusfriek »

sc00zy schreef::oops: Toen had ik 0.8 zelf nog niet draaien waarschijnlijk...
Okay, dat verklaard genoeg.
djiezusfriek schreef:Wie kan mij vertellen welke onderdelen uit de kopie-profielmap ik zonder problemen kan terugzetten en waar zich waarschijnlijk de oorzaak bevind? Want het terugzetten van een backup veroorzaakt hetzelfde euvel weer. Als dat lukt scheelt mij dat een hoop instellingen en accouts aanmaken.
Heb jij hier een passend antwoord op? :D
Met vriendelijke groet,

Rolf Simons
www.spreadfirefox.nl
Gebruikersavatar
Pretorian
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 augustus 2004, 0:57
Locatie: Enschede
    unknown unknown

Bericht door Pretorian »

iig niet je extensies want volgens mij is het daar mis gegaan.
toch
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

djiezusfriek schreef:Wie kan mij vertellen welke onderdelen uit de kopie-profielmap ik zonder problemen kan terugzetten en waar zich waarschijnlijk de oorzaak bevind? Want het terugzetten van een backup veroorzaakt hetzelfde euvel weer. Als dat lukt scheelt mij dat een hoop instellingen en accouts aanmaken.
Als je denkt dat je probleem daar ligt, dan zou ik het stap voor stap aanpakken. Kopieer enkele files uit je profiel en start TB. Werkt het nog? Goed. Anders zit de boosdoener daartussen. Ga zo even door tot je al de nodige bestanden verzameld hebt.

Ik kan hier wel enkele bestanden opnoemen, maar als er één daarvan corrupt (kapot) is, dan is je probleem nog niet opgelost...
Plaats reactie