Thunderbird 0.8

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Thunderbird 0.8

Bericht door Frederik »

Ik heb nogal wat gelazer met Thunderbird (zie topic locale mappen) en heb die opnieuw geinstalleerd. zonder dat ik het in de gaten had heb ik de 0.8 (release 13-09-2004) versie geinstalleerd ipv de 0.7.3.

In de nieuwste versie werken de linken in het welkomscherm niet, help niet, uitgave opmerkingen niet en de contactsidebar is niet compatable. als je de engelse download veranderd heel Thunderbird weer in het engels.

voor de derde keer alles ge-deinstalleerd, versie 0.7.3 geinstalleerd inclusief contactsidebar en alles werkt OK. En FireFox onthoud nu ook de inlogggevens weer.

Kan dat nou niet anders :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Thunderbird 0.8

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Kan dat nou niet anders ?
Maar natuurlijk kan dat anders. Onlangs heb ik mijn Thunderbird geupgrade van TB 0.6 naar TB 0.8. Wel even een backup van het profiel gemaakt, want je weet maar nooit wat men daaraan per ongeluk heeft gewijzigd. Maar die backup heb ik niet meer nodig gehad, want het opnieuw installeren verliep voorspoedig.
Ik had vervolgens alleen wat problemen om op die Engelstalige versie het Nederlandse taalpakket te installeren, maar dat bleek uiteindelijk een kwestie van de xul.mfl en chrome.rdf te verwijderen en dan had ik ook het programma in het Nederlands.

Ik weet het: je hebt er niets aan, maar zo kan het dus ook.
Johan
    unknown unknown

Re: Thunderbird 0.8

Bericht door Johan »

Frederik schreef:voor de derde keer alles ge-deinstalleerd, versie 0.7.3 geinstalleerd inclusief contactsidebar en alles werkt OK. En FireFox onthoud nu ook de inlogggevens weer.

Kan dat nou niet anders :roll:
Ik ben gelukkig niet de enigste :D
Wie kan mij uitleggen hoe ik zonder verlies van mail, accounts, instellingen en extensies simpel kan upgraden naar 0.8NL

groet Johan
Bernd
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 juni 2004, 10:51
    unknown unknown

Bericht door Bernd »

ga naar program files,
en hernoem je thunderbird directory in iets anders.

ga naar je profiel
(documents&settings\jouw_gebruikers_naam) en dan naar de directory Application Data. Het is mogelijk dat Windows deze directory verborgen houdt, zo ja, stel Windows dan zo in dat je alle bestanden kunt zien.
In Application Data staat een directory (map) THUNDERBIRD.

zoek xul.mfl en verwijder die. idem voor een of ander ander bestandje.
(chrome.rdf ?)

Download nu de 0.8-NL (exe-installer) en start het op. Zo wordt 0.8NL geinstalleerd.
Profiel en dergelijke wordt automatisch overgenomen zodra je 0.8NL opstart.
Extensies mag je opnieuw installeren. Downloaden vanaf website van de maker is het handigst, heb je meteen nieuwere en/of nederlandstalige versie te pakken.

lukt het zo?

Bernd
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Deze regel brengt me al gelijk aan het twijfelen omdat ik het onduidelijk vind: "zoek xul.mfl en verwijder die. idem voor een of ander ander bestandje.
(chrome.rdf ?) " wat is dat een of ander bestandje ?
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

chrome.rdf is dat andere bestandje...
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik vermoede al zo iets :mrgreen:

Ga het nog wel een keer proberen maar niet nu 8)
Johan
    unknown unknown

Bericht door Johan »

Bernd schreef:lukt het zo?
Bernd
Kortweg nee :-(

Ik heb al een aantal van het in dit forum aangedragen mogelijkheden getest maar ik kom niet op een keurige NL versie uit die goed werkt.
Alle oplossingen komen uit op een UK versie of een totaal niet werkende!
Ik hoop dat met de 1.0 versie dit soort ellende is opgelost en dat ook de minder computer vaardigen zonder problemen kunnen updaten.

Ik ga dus even verder met 7.3 wat wel goed werkt.

groeten Johan
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Jemig stond net op het punt het advies van Bernd op te volgen, keer ik hier terug om dat stukje even uit te printen lees ik jou reaktie. Ik hoef nu ook al niet meer :(

7.3. werkt inderdaad foutloos :) ik houd het maar zo. :idea:
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Frederik schreef:Jemig stond net op het punt het advies van Bernd op te volgen
Die optie gaf bij mij een vastlopende computer zodra ik met extensies aan de slag ging voor de rest leek het prima. ´t kan bij jou natuurlijk goed gaan maar maak eerst wel een goede backup.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Goed :wink: Ga het dan proberen, maar dan wel op mijn pruts-computer :mrgreen:
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Het is te erg voor woorden :( :(

Ik heb de procedure precies gevolgd op voorstel van Bernd en nu gebeurd er weer hetzelfde: Thunderbird is inderdaad in het Nederlands maar ik heb wederom geen adressenboek. Tijdens het opstarten van Thunderbird 0.8 komt tussendoor de melding: thunderbird contact sidebar 0.20 is incompatable. Vervolgens ga ik de contact sidebar 0.3 halen en installeren krijg ik de melding contactsidebare 0.3 could not be installed because it is not compatable with Firefox. Kortom ik ben weer net zover als drie installaties terug. Ik hoop dat ik zonder schade weer terug kan naar 0.7.3

DIT KUN JE DE MENSEN NIET AANDOEN!
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door pw1 »

Frederik schreef:Ik heb de procedure precies gevolgd op voorstel van Bernd en nu gebeurd er weer hetzelfde: Thunderbird is inderdaad in het Nederlands maar ik heb wederom geen adressenboek. Tijdens het opstarten van Thunderbird 0.8 komt tussendoor de melding: thunderbird contact sidebar 0.20 is incompatable. Vervolgens ga ik de contact sidebar 0.3 halen en installeren krijg ik de melding contactsidebare 0.3 could not be installed because it is not compatable with Firefox. Kortom ik ben weer net zover als drie installaties terug. Ik hoop dat ik zonder schade weer terug kan naar 0.7.3
Bedoel je met geen adresboek, dat er helemaal geen adresboek is? Of dat de contacts sidebar niet werkt?

Ik denk dat je een foutje hebt gemaakt met het installeren van 0.3 van de contacts sidebar. Je geeft aan dat de foutmelding komt dat de extensie niet compatible is met FireFox. Je hebt de extensie dus proberen te installeren in Firefox. De extensie moet eerst wordeng gedownload door met de rechterknop op de link te klikken en te kiezen voor "Save link as". Dan wordt de XPI gedownload. Daarna moet je vanuit Thunderbird de extensie installeren (> Extra > Extensies - Installeren). Het lijkt me het beste om eerst de oude 0.2 extensie te deïnstalleren.

Het installeren van extensies in Thunderbird is inderdaad voor verbetering vatbaar. Firefox zou Thunderbird-extensies automatisch moeten herkennen en deze moeten downloaden en niet zelf installeren.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

"Je geeft aan dat de foutmelding komt dat de extensie niet compatible is met FireFox. Je hebt de extensie dus proberen te installeren in Firefox."

Nee echt niet. Snapte zelf ook al niks van die melding omdat ik m vanuit Thunderbird wilde installaren, via tools, extensies. Vind het trouwens ook wel curieus dat je een email programma hebt waarbij je geen adresboek hebt, maar die zelf door middel van een extensie moet binnenhalen. Wat moet je met een e-mail programma zonder adresboek? Afin ik begin er niet meer aan. Heb gelukkig de 0.7.3 versie weer terug en ik haal de 0.8 wel op of latere versies als dit soort idioterie niet meer voorkomt.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1447
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Frederik schreef: Vind het trouwens ook wel curieus dat je een email programma hebt waarbij je geen adresboek hebt, maar die zelf door middel van een extensie moet binnenhalen. Wat moet je met een e-mail programma zonder adresboek?
vind je het erg dat ik het niet geheel volg, een extensie nodig voor het adresboek :?: ik heb TB 0.8 gewoon in het nederlands met een adresboek.
Plaats reactie