Thunderbird 0.8

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door pw1 »

Standaard heeft Thunderbird wel degelijk een adresboek. De Contact Sidebar doet niets anders dan deze in links in het venster onder de mappenlijst weergeven.

Het adresboek kan worden geopend door op de "Adresboek"-knop (die met het boekje) in de knoppenbalk te klikken. Standaard wordt deze knop weergegeven. Het is echter mogelijk dat deze niet te zien is.
- Controleer eerst of de knoppenbalk uberhaubt wel te zien is. > Beeld > Werkbalken > E-mailwerkbalk. Er moet een vinkje voor "E-mailwerkbalk" staan. Zo niet, dan klik je er op om de werkbalk tevoorschijn te halen.
- Zelfs als de knoppenbalk zichtbaar is, is het mogelijk dat de adresboek-knop niet te zien is. Deze kan worden toegevoegd door met de rechtermuisknop op de knoppenbalk te klikken en te kiezen voor aanpassen. (Of via het menu: > Beeld > Werkbalken > Aanpassen). Nu verschijnt er een venster met knoppen die nog niet in de knoppenbalk staan. Sleep de knop van het adresboek naar de gewenste plaats in de knoppenbalk. Klik op "Ok" om het venstertje weer te sluiten.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

"Standaard heeft Thunderbird wel degelijk een adresboek. De Contact Sidebar doet niets anders dan deze in links in het venster onder de mappenlijst weergeven."

Dat wist ik wel pw1, maar dat vind ik verschrikkelijk onhandig. Zo'n contactvenster vind ik 100 x prettiger dan iedere keer op knoppen moeten klikken. Daarom is die contactsidebar waarschijnlijk ook zo populair.
Bedankt overigens voor je heldere uitleg.

Is er een compleet nieuw versie en dan een contact-sidebar extensie vergeten of niet meenemen :roll:
Plaats reactie