kan niets vinden

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Simone
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 14:34
Locatie: Hoorn nh
    unknown unknown

kan niets vinden

Bericht door Simone »

Ik heb Mozilla Thunderbird gedownload en ik kan hem nergens meer vinden. Staat niet bij start, programmas, op het bureaublad en met functie zoeken kan ik hem ook niet vinden. In welke map? of op welke plaats kan ik hem terug vinden?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Welke versie van Thunderbird heb je geïnstalleerd? Een zip-versie op met een installatiebestand?

Met de installer wordt hij normaal in C:\Program Files\Mozilla Thunderbird geïnstalleerd.
Als je de zip hebt wordt het iets moeilijker en zou je bijvoorbeeld via Start > Zoeken naar thunderbird.exe kunnen zoeken.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: kan niets vinden

Bericht door moZes »

Simone schreef:Ik heb Mozilla Thunderbird gedownload en ik kan hem nergens meer vinden.
Welke browser heb je gebruikt? Met Firefox kun je in de downloadmanager kijken waar het bestand gebleven is.
Simone
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 14:34
Locatie: Hoorn nh
    unknown unknown

Bericht door Simone »

Gert-Paul schreef:Welke versie van Thunderbird heb je geïnstalleerd? Een zip-versie op met een installatiebestand?

Met de installer wordt hij normaal in C:\Program Files\Mozilla Thunderbird geïnstalleerd.
Als je de zip hebt wordt het iets moeilijker en zou je bijvoorbeeld via Start > Zoeken naar thunderbird.exe kunnen zoeken.
Mozilla Thunderbird 0.8 en het is een zip-versie.


Via start>zoeken>thunderbird.exe kan ik hem ook niet vinden.
Kan dus geen e-mails verzenden, maar ik kan de instalatie ook niet ongedaan meken
Simone
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 14:34
Locatie: Hoorn nh
    unknown unknown

Bericht door Simone »

ik gebruik internet explore op windows xp home
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik zie nu ook dat ik je vraag niet helemaal goed begrepen had. Ik dacht dat je hem al geïnstaleerd had, maar je hebt hem alleen nog maar gedownload.

In dat geval moet je eens alleen op Thunderbird zoeken, misschien dat je dan meer bereikt.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Simone schreef:Via start>zoeken>thunderbird.exe kan ik hem ook niet vinden.
zoek dan op thunderbird*.*
Gebruikersavatar
Pretorian
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 augustus 2004, 0:57
Locatie: Enschede
    unknown unknown

Bericht door Pretorian »

Simone schreef: Mozilla Thunderbird 0.8 en het is een zip-versie.
Via start>zoeken>thunderbird.exe kan ik hem ook niet vinden.
Kan dus geen e-mails verzenden, maar ik kan de instalatie ook niet ongedaan meken
als je een zip bestand download, lijkt het me logisch dat je niets vind met thunderbird.exe. het slimste is even terug te gaan naar waar je hem hebt gedownload en even te kijken hoe de bestandsnaam is van het bestand dat je download en die even te zoeken.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Je kunt ook firefox opstarten, klikken op tools en dan op downloads. Als het goed is zie je m daar in een rijtje staan. En als je die dan aanklikt en dan rechtermuisklik, klikt op properties, zie je precies staan waar het programma is neergezet.
Simone
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 14:34
Locatie: Hoorn nh
    unknown unknown

Bericht door Simone »

Frederik, bedankt. Het hij is terug gevonden.
gr. Simone
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Graag gedaan. Als je nog een keer naar tools/options/downloads gaat , kun je in het bovenste vak aangeven op welke plaats of map of partitie je je downloads geplaats wil hebben. firefox zal al je downloads dan ALTIJD daar neerzetten en hoef je nooit meer te zoeken :wink:
Plaats reactie