Thunderbird 0.4 NL: IMAP probleem

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
cobnet
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 december 2003, 9:45
    unknown unknown
Contacteer:

Thunderbird 0.4 NL: IMAP probleem

Bericht door cobnet »

Hallo,

van een vriend had ik enkel goeds gehoord over Thunderbird (schone, niet overbeladen interface,...) dus wou ik die ook eens uitproberen. Zelf heb ik een IMAP account en de enige instelling die ik moest veranderen was "beveiligde verbinding".

Normaal gebruik ik de Mozilla Suite en er zijn me 2 verschillen opgevallen:
(1) mijn mail wordt lokaal opgeslaan, maar wordt echter op de server verwijderd. Nu had ik bij POP zoiets verwacht maar niet bij IMAP. Of zou ik iets verkeerd ingesteld hebben? Ik vind het alvast vervelend, daar ik regelmatig mijn mail ergens anders bekijk.

(2) Ik heb nog enkele submappen met mails op die server. Die bevinden zich allemaal onder de map "mail". In de Mozilla Suite kon ik hierbij rechts klikken op mijn account om vervolgens mij te abonneren op die folders a.d.h.v. "Subscribe". Helaas kan ik enkel mijn Inbox zien.


Groeten,
Mattias
Jabber, IM the world!
cobnet
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 december 2003, 9:45
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cobnet »

Sorry, mijn fout, blijkbaar moet ik ipv "IMAP" domweg "POP" geselecteerd hebben :-s. Zou dan wel eerder denken dat dit een foutmelding zou geven, maar blijkbaar is IMAP backward compatible met POP?

Gelukkig houdt Mozilla zich aan de standaard van het mbox formaat, waardoor ik dan gewoon die gedownloade INBOX terug geupload heb naar de server (hopelijk heeft er ondertussen niemand gemaild). Phew, blij dat het niet aan Thunderbird ligt, want het is inderdaad (imho) gestroomlijnder dan Mozilla Mail 8)
Jabber, IM the world!
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Mooi dat het opgelost is!!

welkom!! graag verneem ik het als je vertaalfouten vind bij het gebruik van IMAP.

Groeten

Mad Maks
cobnet
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 december 2003, 9:45
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cobnet »

Okee, zal het melden als er taalfouten zijn (hopelijk hoor je dus nt van me ;) ).

Is Firebird 0.7 eigenlijk al vertaald of weet je toevallig iemand die daarvoor plannen heeft? Het zou alvast een mooi pakketje zijn voor onder de kerstboom :roll:
Jabber, IM the world!
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

cobnet schreef:maar blijkbaar is IMAP backward compatible met POP?
Ik denk dat je POP en IMAP servers op hetzelfde IP zitten.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Z_God schreef:Ik denk dat je POP en IMAP servers op hetzelfde IP zitten.
Volgens mij is bijvoorbeeld de Microsoft Exchange-server al IMAP-voorbereid. Als je daarop inlogt (bijvoorbeeld via Telnet) dan krijg je als ik me goed herinner dat het een POP3-server is, maar dat die ook IMAP-prepared is ofzoiets. Dus misschien is dat hier ook het geval. Zo kan ik ook Thunderbird met de Exchange-server op het werk gebruiken.

Alleen heeft Thunderbird dan nog niets voor de meeting-verzoeken (met speciale knopjes voor Accept, Reject, etc) die vervolgens direct in de agenda worden geplaatst. Maar misschien komt daarvoor nog iets wanneer Sunbird volwassen wordt. Of misschien moeten we het eerder uit de hoek van het OpenGroupware-project (van OpenOffice.org) verwachten.

En de specifieke oledata.mso inline attachments van Outlook worden (uiteraard) ook niet ondersteund.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie