Alle IMAP folders zichtbaar maken (naast de Inbox)

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
roel
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 december 2003, 21:01
    unknown unknown
Contacteer:

Alle IMAP folders zichtbaar maken (naast de Inbox)

Bericht door roel »

Ik ben sinds kort Thunderbird aan het uitproberen. Daarnaast ben ik sinds kort van een POP3 naar een IMAP mailaccount overgeschakeld. Alles werkte prima, alleen snapte ik maar niet waarom ik van dat IMAP account alleen de Inbox zag. Tot ik hier in het forum deze post zag.

Toen heb ik zelf in Thunderbird maar eens rechts-geklikt op de naam van dat account, 'Subscribe' gekozen, en mezelf geabbonneerd op de andere IMAP mailboxen in dat account.

Hopelijk helpt dit anderen die met hetzelfde zitten (of was ik erg onnozel bezig? ;-) )
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Alle IMAP folders zichtbaar maken (naast de Inbox)

Bericht door nirwana »

roel schreef:Hopelijk helpt dit anderen die met hetzelfde zitten (of was ik erg onnozel bezig? ;-) )
Nou, ik zou het ook niet verzonnen hebben, hoor. Jezelf 'subscriben' op jouw eigen mailbox. Je gaat er inderdaad vanuit dat het mail-programma wel begrijpt dat als het account meerdere mappen heeft, je alle mappen waar je toegang toe hebt wilt zien.

Maar ik heb nog onvoldoende IMAP-kennis om daarover te kunnen oordelen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

IMAP schijnt toch iets te hebben met het (un)subscriben van mappen. Daar kwam ik achter toen ik eens in Bugzilla zocht naar "IMAP subscribe". Zo blijkt er een meta-bug te zijn waaronder de diverse bugs hangen die iets te maken hebben met "Show only subscribed folders":
http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=201332

Klik je daar op de diverse bugnummers dan kom je weer in gerelateerde bugs terecht die iets met IMAP en het subscriben op mappen te maken hebben.

Stel je zou de IMAP-communicatie met de server willen opslaan, dan vind je daarvoor hier instructies: http://www.mozilla.org/quality/mailnews ... .html#imap
Je weet maar nooit waar het goed voor is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
roel
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 december 2003, 21:01
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door roel »

Een ander probleem waar ik tegen aanliep was dat zodra ik iets probeerde te verzenden, het wegsturen van een e-mail niet lukte. Dit omdat de 'default' setting van TB voor IMAP accounts is dat kopieen van verstuurde mails op de IMAP server in de 'Sent' map worden opgeslagen. Als die niet bestaat duurt het eeuwe voor dat tot TB doordringt.

De 'oplossing' voor dit probleem vond ik hier:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=4139

Je moet gewoon in de settings van dat account gaan aangeven waar je verzonden mail (en drafts) wil opslaan. Kies een van de mappen op je IMAP account, of de lokale 'Sent' map.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Roel,

Bedankt voor jouw IMAP-tips. Ik weet haast zeker dat wanneer IMAP meer gebruikt wordt deze zeker van pas zullen komen. Al hoop ik aan de andere kant dat Mozilla steeds gebruiksvriendelijker wordt en dit soort tips en trucks steeds minder nodig zijn, zodat iedereen er direct mee uit de voeten kan...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie