De plaats waar Thunderbird mail opslaat in XP, kan je die veranderen? Mail wordt als "default" opgeslagen in de map "documents and settings". Kan ik dat veranderen? Ik heb nergens een mogelijkheid gezien om een profiel te bewerken of zo.
Ik ben benieuwd.
Pk
plaats waar Thunderbird mail opslaat in XP
-
- ByteWarrior
- Contacteer:
Dit is inderdaad mogelijk. Het is volgens mij het makkelijkst op volgende manier. (Ik ga er van uit dat je al enkele mails hebt en dat je die wilt bewaren.)
- Installeer het programma MozBackup
- Start het en neem een backup van je TB-profiel. Als je mails zijn nu gebackupped
- Start de profielmanager van TB op (op de commandoregel "thunderbird -p"
- Je ziet nu een profiel "Default"
- Maak een nieuw profiel aan. In de tweede stap kan je de plaats van het profiel aangeven (je moet er voor op een knop drukken, de naam ontsnapt me momenteel)
- Verwijder het profiel "Default".
- Start MozBackup opnieuw.
- Plaats de backup over je nieuwe profiel.
Nu staan al je mail/instellingen in je nieuwe profiel. Je nieuwe profiel staat nu op de plaats die jij aangegeven hebt.
- Installeer het programma MozBackup
- Start het en neem een backup van je TB-profiel. Als je mails zijn nu gebackupped
- Start de profielmanager van TB op (op de commandoregel "thunderbird -p"
- Je ziet nu een profiel "Default"
- Maak een nieuw profiel aan. In de tweede stap kan je de plaats van het profiel aangeven (je moet er voor op een knop drukken, de naam ontsnapt me momenteel)
- Verwijder het profiel "Default".
- Start MozBackup opnieuw.
- Plaats de backup over je nieuwe profiel.
Nu staan al je mail/instellingen in je nieuwe profiel. Je nieuwe profiel staat nu op de plaats die jij aangegeven hebt.