Vaag probleem: bericht onzichtbaar bij zoeken in news/mail

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Irmen
Moderator
    unknown unknown
Contacteer:

Vaag probleem: bericht onzichtbaar bij zoeken in news/mail

Bericht door Irmen »

Thunderbird version 0.9 - [MOOX M2] (20041105).
Het volgende probleem: als ik zoek in een newsgroep of mail naar b.v. subject, of sender, dan krijg ik een lijst van berichten als zoekresultaat. Echter, als ik dan 1 daarvan probeer te openen, zie ik alleen maar een leeg window :(

Dit treedt op bij berichten die als 'gelezen' zijn gemarkeerd. Verse berichten worden wel gewoon getoond.

Kennelijk neemt Thunderbird mijn instelling voor de newsgroep View->Threads->Unread iets te serieus :? (hoewel het dus ook gebeurt met mijn normale e-mail)

Kent iemand dit probleem? Is er een oplossing?
Laatst gewijzigd door Irmen op 15 november 2004, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Vaag probleem: bericht onzichtbaar bij zoeken in newsgro

Bericht door ByteWarrior »

Irmen schreef:Kent iemand dit probleem?
Dit probleem heb ik nog niet ervaren... :s
Is er een oplossing?
Unsubscribe de nieuwsgroep en subscribe je terug. Normaalgezien vraagt TB dan hoeveel berichten hij moet downloaden. Geef een vrij hoog getal in (1000 of zo). Lukt het nu wel?
Irmen
Moderator
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Op een andere computer heb ik Thunderbird version 0.7.3 (20040803) staan. Daar treedt het probleem niet op. Ik zal later nog eens 0.8 en/of de officiele TB 0.9 proberen, en ook jouw tip (maar ik verwacht dat daar het probleem niet in zit)
Laatst gewijzigd door Irmen op 15 november 2004, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Irmen
Moderator
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Okay het probleem treedt ook op met de officiele Thunderbird 0.9 release en een volledig schoon/nieuw profiel. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft :?: Zowel voor gewone email berichten als voor newsgroup messages trouwens!

Wie weet raad?
Manni
    unknown unknown

Bericht door Manni »

Irmen schreef:Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft :?:
Ik heb dit probleem ook af en toe, maar als ik dan op één van de andere zoekresultaten druk is het euvel over.

PS.Ik begin zo langzamerhand het gevoel te krijgen dat thunderbird begint te "leiden" onder z'n meer dan gebruikelijke mogelijkheden voor een emailclient. IMO liever stabiel dan zoveel mogelijkheden...
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Manni schreef:
Irmen schreef:Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft :?:
... dat thunderbird begint te "leiden" ...
"lijden"? ;-)

Soms moet ik wel wat langer wachten eer een bericht uit een nieuwgroep gedownload is. Je krijgt dan inderdaad een tijdje een leeg scherm te zien. Soms helpt het om even een andere nieuwsgroep in te laden en dan terug te gaan.

Volgens mij ligt dit gedrag ook aan de server, die er soms lang over doet om de berichten door te sturen.
Plaats reactie