windows live mail settings exporteren naar thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gunnie
Berichten: 119
Lid geworden op: 4 augustus 2004, 23:28
Locatie: Heverlee (Belgie)
    unknown unknown

windows live mail settings exporteren naar thunderbird

Bericht door Gunnie »

Hallo,
ik gebruik al ruime tijd windows live mail,daar heb ik 2 aparte emailaccounts in aangemaakt , eentje voor mijn hotmail en eentje voor mijn internetprovider 'dommel' .Ik heb ook verschillende contactpersonen en verschillende persoonlijke mappen waarin ik allerhande mailtjes bewaar.
Ik ben al geruime tijd van plan om over te schakelen naar thunderbird , nu is mijn vraag bestaat er een 'add on ' in thunderbird om al deze settings van windows live mail te importeren in thunderbird (dus alle accountgegevens,adresbestanden en persoonlijke mappen ), ik heb al wat zitten zoeken in google maar vind het niet direct terug, ik weet dat hier op deze fora verschillende experten zitten, :lol:
Alvast bedankt voor alle hulp.
Gebruikersavatar
Gunnie
Berichten: 119
Lid geworden op: 4 augustus 2004, 23:28
Locatie: Heverlee (Belgie)
    unknown unknown

Bericht door Gunnie »

Iemand al een idee , het hoeft geen add on te zijn , mag ook een stand alone programmatje zijn, misschien wordt het importeren van windows live mail settings misschien eenvoudiger in thunderbird 3.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

Ik weet weinig van Live mail, is dat niet zoiets als Hotmail?
Indien zo, dan zou je de boel kunnen overzetten/synchroniseren naar/met Outlook Express en dan importeren in TB.
alarconconsult
Berichten: 275
Lid geworden op: 22 maart 2007, 12:12
Locatie: hooglede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door alarconconsult »

Pettic schreef:Ik weet weinig van Live mail, is dat niet zoiets als Hotmail?
Indien zo, dan zou je de boel kunnen overzetten/synchroniseren naar/met Outlook Express en dan importeren in TB.
vermoed dat men hier Windows Live Mail bedoeld, een opvolger van Outlook Express in Windows Vista (waar inderdaad ook de hotmail accounts in werken , in het vroeger windows Mail - de eerste opvolger van Outlook Express, niet).

volgens mij kunnen deze accounts en mails door TB niet geïmporteerd worden (hopelijk weet iemand van het tegendeel) en terugschakelen naar Outlook Express kan ook al niet daar je deze niet kunt installeren onder Windows Vista

Dus denk dat export naar CSV bestanden en deze importeren de enige mogelijkheid zal zijn
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: windows live mail settings exporteren naar thunderbird

Bericht door W Postelmans »

De adresboeken kan je exporteren uit Livemail en importeren in TB via een CSV bestand.
De mail archieven kan je transfereren via aan tijdelijk account (speelt geen rol bij welke provider) in IMAP. Definieer dat nieuwe IMAP account in livemail client, copieer in je client de te transfereren mails van de archieven naar de outbox van dat account, wacht tot IMAP de outbox van je client gesynchroniseerd heeft met de server, stop de livemail client, start je TB client met het tijdelijk imap account in de account definities, en wacht tot IMAP de messages vanuit de server naar de TB client getransfereerd heeft. Daarna kan je in je TB client de inmiddels getransfereerde mails naar archieven moven.
Plaats reactie