Momenteel gebruik ik Mozilla Mail, daar ben ik gedeeltelijk tevreden over.
Problemen ervaar ik met het snel typen van e-mail: Mozilla Mail lijkt mij niet bij te kunnen houden. Ook kan ik niet zomaar teksten kopiëren vanuit Word of een website en plakken in Mozilla Mail: de opmaak/fonts e.d. blijken na verzending compleet anders, zelfs variëren in de teksten zelf (dus WYSIWYG is helaas niet van toepassing).
3 vragen:
1. Kent Thunderbird dit soort problemen ook?
2. Hoe importeer ik alle mail en contacten uit Mozilla Mail naar Thunderbird?
3. Kan ik vervolgens Mozilla Mail daarna verwijderen uit Windows Configuratiescherm-->Software verwijderen (er is geen uninstall aanwezig in mijn Mozilla Mail-map)?
Thunderbird vs. Mozilla Mail
-
Re: Thunderbird vs. Mozilla Mail
1. Ik heb dat van die tekst nooit ervaren, hoewel ik redelijk snel kan typen. Verder heb ik ook nooit problemen gehad met de weergave . Het is wel zo dat ze op zulk soort dingen wel vaak hetzelfde zullen handelen, omdat ze dezelfde core gebruiken.Marcel schreef:Momenteel gebruik ik Mozilla Mail, daar ben ik gedeeltelijk tevreden over.
Problemen ervaar ik met het snel typen van e-mail: Mozilla Mail lijkt mij niet bij te kunnen houden. Ook kan ik niet zomaar teksten kopiëren vanuit Word of een website en plakken in Mozilla Mail: de opmaak/fonts e.d. blijken na verzending compleet anders, zelfs variëren in de teksten zelf (dus WYSIWYG is helaas niet van toepassing).
3 vragen:
1. Kent Thunderbird dit soort problemen ook?
2. Hoe importeer ik alle mail en contacten uit Mozilla Mail naar Thunderbird?
3. Kan ik vervolgens Mozilla Mail daarna verwijderen uit Windows Configuratiescherm-->Software verwijderen (er is geen uninstall aanwezig in mijn Mozilla Mail-map)?
De vraag is echter of het probleem echt bij het programma ligt of aan een corrupt profiel.
2. Via Tools > Import/Extra > Importeren kun je mail importeren. Verder zou je de eerste keer dat je Thunderbird opstart een importeer wizard moeten krijgen. Ik hoorde vandaag wel dat het importeren vanuit MozillaMail bij iemand niet helemaal vlekkeloos ging. Daarvoor heb ik eigenlijk niets over problemen gehoord.
3. Ik verwacht van wel, hoewel ik de MozillaSuite niet meer zo goed ken. De Mozilla Suite heeft een installatieprogramma, dus ik neem aan dat hij ook zo makkelijk te verwijderen is.