Beste spamfilter voor thunderbird?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gast
    unknown unknown

Beste spamfilter voor thunderbird?

Bericht door Gast »

Zoals de topic al aangeeft zoek ik ene goeie spamfilter voor TB.

Alvast bedankt!

Greetz Michel.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Zoek niet verder, je hebt er al één!

Thunderbird beschikt over een eigen, ingebouwde, zelflerende spamfilter. Je moet deze filter wel enkele weken 'trainen'. Na een tijd haalt hij er dan zelf de spam uit.

Het kan zijn dat je deze spamfilter eerst moet activeren. Kijk onder Extra > Junkmail controls (ik weet de term in het Nederlands niet uit m'n hoofd).
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ByteWarrior schreef:Zoek niet verder, je hebt er al één!

Thunderbird beschikt over een eigen, ingebouwde, zelflerende spamfilter. Je moet deze filter wel enkele weken 'trainen'. Na een tijd haalt hij er dan zelf de spam uit.

Het kan zijn dat je deze spamfilter eerst moet activeren. Kijk onder Extra > Junkmail controls (ik weet de term in het Nederlands niet uit m'n hoofd).
Je ben een engel,enorm bedankt ga gelijk kijken!

Greetz Michel.
Gebruikersavatar
Berend Jansen
Berichten: 272
Lid geworden op: 1 september 2004, 15:36
Locatie: Assen
    unknown unknown

Bericht door Berend Jansen »

En het werkt ook :D, weet ik uit eigen ervaring.
Sport ontwikkelt het lichaam, maar vernauwt de geest.
Gast
    unknown unknown

spamfilter

Bericht door Gast »

Een beetje goede provider heeft tegenwoordig ook een spamfilter. De mijne, Planet, houdt de meeste spam tegen. Alvorens ik mijn (Thunderbird)email open, gebruik ik eerst Mailwasher. Die filtert de resttroep eruit. Daarna open ik pas m'n emailprogramma. Dat werkt perfect en als ik al een vuile email binnenkrijg, dan reageert m'n virusscanner (Kaspersky) gelijk. Het is even organiseren maar daarna werkt alles vanzelf. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van je hoofd erbij houden
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: spamfilter

Bericht door ByteWarrior »

Gast schreef:Een beetje goede provider heeft tegenwoordig ook een spamfilter. De mijne, Planet, houdt de meeste spam tegen.
Dat is natuurlijk leuk als enkel spam tegengehouden wordt. Uit ervaring wordt er zo nu en dan ook eens een juist mailtje uitgefilterd. Niet zo fijn dan. Ik heb liever zelf de controle over mijn mail. Zelfs al is het spam...
Alvorens ik mijn (Thunderbird)email open, gebruik ik eerst Mailwasher. Die filtert de resttroep eruit. Daarna open ik pas m'n emailprogramma.
Ik vraag me wel af waarom je een apart programma gebruikt om de spam er uit te halen. Thunderbird beschikt over een excellente "junkmailfilter" (= spamfilter).

In het begin mist de filter regelmatig, maar je moet hem trainen. Na ongeveer 14 dagen krijg je al goede resultaten. Hoe langer je het programma gebruikt, hoe minder spam er door komt. Ik krijg nu nog één spammail per week (wat zeer weinig is, gezien de honderden mails die ik wekelijks ontvang).
Plaats reactie