Thunderbird 0.3 RC3 NL

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Thunderbird 0.3 RC3 NL

Bericht door Mad Maks »

Is nu te downloaden op thunderbirdnl.mozdev.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Bedankt voor de melding. Ik ben deze nieuwe versie nu aan het downloaden. Ben benieuwd of deze wel gaat opstarten op mijn systeem. I hope so... Anders kom ik mogelijk vertaalfouten tegen die jullie allang hebben aangepast.

Misschien handig om je signature hier op het forum ook aan te passen. Ik neem tenminste aan dat die a voor alpha staat ? En een ReleaseCandidate vind ik toch wel een stapje verder gaan dan het alpha-stadium.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ja hoor, deze versie start prima op. Alleen de eerste keer inderdaad in het Engels, dus even moeten opstarten met thunderbird.exe -contentLocale nl-NL -UILocale NL (bedankt voor die tip, want anders zoek je je wezenloos).

Ik zie inderdaad dat bepaalde zaken uit de 0.2-release die ik hiervoor had nu beter zijn vertaald.
Alleen het Attachments-opties-scherm zie ik nu in het Engels, maar dat zal dan nog niet vertaald zijn.
Connection is nu ook al met Verbinding vertaald (was voorheen connectie). Kortom, alvast mijn complimenten voor deze versie.

Ook leuk: die zoekfout in de nieuwsgroep (als je een / invoert) zit er nog wel in, maar de foutmelding wordt nu tenminste in het Nederlands weergegeven :!:

Groeten,

Martijn
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

nirwana schreef:Alleen het Attachments-opties-scherm zie ik nu in het Engels, maar dat zal dan nog niet vertaald zijn.
bedoel je het scherm die verschijnt als je een bijlage wilt koppelen? want dan krijg je een scherm die hoort bij je besturingssysteem; dus engels als je een engelstalige windows hebt.


in principe is alles vertaald , dus als je iets tegenkomt hoor ik het graag. meld dan de zin in het engels en een suggestie aub.

groet

MM
aalphen
    unknown unknown

engels

Bericht door aalphen »

Het scherm Bijlage in Extra/Optie is bij mij in het Engels
Mijn Windows W2K is Nederlands/
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

dank je, ik zie het nu ook zal er zo naar kijken. nu zo uit mijn hoofd is het wel vertaald en zal dat dus nog een overblijfsel van de bug zijn.

u hoort van me

MM
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

inderdaad nog een onderdeel van het probleem. om kort te zijn: alle bestanden hebben een versie nummer maar in de orginele TB versie hebben een aantal bestanden een afwijkende versie nummer die als hoger/recenter worden gezien door TB. ik dacht dat er twee verschillende waren ( en die heb ik nu gelijk gezet) maar er blijkt dus nu nog een derde te zijn :-(

in iedergeval bij een volgende update zal het weer nederlands zijn.

MM
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Komt er ook een Linux versie?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Z_God schreef:Komt er ook een Linux versie?
ja dat is wel de bedoeling! een eerste test is geweest en die werkte erg goed. ik ben nog wel opzoek naar mensen die de officiele linux versie gebruiken.

groet

MM
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Mad Maks schreef:ik ben nog wel opzoek naar mensen die de officiele linux versie gebruiken.
Ik heb net Thunderbird 0.3 RC3 geïnstalleerd en daar het laatste taalpakket NL aan toegevoegd. Dit lijkt goed te werken 8)
Plaats reactie